6 508 läst · 25 svar
7k läst
25 svar
Sprickande betongtak (Lägenhet)
inga nackdelar direkt. dock gillar inte jag att bara limma dit. jag drar gärna dit några spikplugg innan jag släpper på skivhissen. lättast montage är ju egentligen att sätta plåtreglar. till exempel från denna firmajackohl skrev:
http://www.gyproc.se/konstruktioner/undertak+och+innertak/undertak+med+stålstomme
Medlem
· Västerbotten
· 34 inlägg
För att fästa reglarna i taket, vad tror ni kunniga om expanderspik?
Vilken av dessa är bäst för att fästa i betongtak isf?
Vilken av dessa är bäst för att fästa i betongtak isf?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Medlem
· Västerbotten
· 34 inlägg
Nu har jag fixat 45x95 reglar och 1200x2400mm gipsskivor. Är det korrekt att placera reglarna med cc60?
Medlem
· Västerbotten
· 34 inlägg
I ditt fall menar jag samma.
Om du väljer 300 eller 400 spelar inte så stor roll i ditt fall anser jag. Men ett 300 avstånd brukar användas om det finns risk för fukt i rummet som då hindrar gipsskivorna att hänga ner. Så om du har virke hemma sätt det 300.
Om du väljer 300 eller 400 spelar inte så stor roll i ditt fall anser jag. Men ett 300 avstånd brukar användas om det finns risk för fukt i rummet som då hindrar gipsskivorna att hänga ner. Så om du har virke hemma sätt det 300.
Medlem
· Västerbotten
· 34 inlägg
Okej tack för svaret!
SBH ja det blir att hyra en hiss annars kommer det vara omöjligt
Säljaren tipsade om nå vaxad betongskruv som skulle fungera lika bra som expanderspik. Nån som vet om det är sämre med bara skruv eller likvärdigt?
SBH ja det blir att hyra en hiss annars kommer det vara omöjligt
Säljaren tipsade om nå vaxad betongskruv som skulle fungera lika bra som expanderspik. Nån som vet om det är sämre med bara skruv eller likvärdigt?
Produkter som diskuteras: "betongskruv"
Betongskruv
Betongskruvar är robusta skruvar som är speciellt designade för att infästas i betong och andra hårda material. Dessa skruvar är starka och slitstarka, vilket gör dem kapabla att bära tunga belastningar och motstå de krävande
Läs mer
borra och dra in med dragare med betongskruv eller borra och slå in med expanderspikjackohl skrev:
Produkter som diskuteras i tråden