Haft byggfirma som byggt allt och detta såg jag nu när vi själva ska börja göra insidan.
Vid den råda pilen är sprickan, tanken är att denna takstol kommer vara synlig då det kommer bli öppet upp i nock, så bygga på den med en till vill man helst inte heller.
Vid den råda pilen är sprickan, tanken är att denna takstol kommer vara synlig då det kommer bli öppet upp i nock, så bygga på den med en till vill man helst inte heller.
Ok då förstår jag, du ska reklamera det till företaget som har utfört och monterat dina takstolar så får dom byta ut det..ranzor skrev:
Nej, Att bara sätta en bit ovanpå är ingen lösning. Möjligtvis att sätta på bådasidorna och fördela ut det långt med skruvförband och lim men jag skulle nog inte acceptera den lösningen.ranzor skrev:
Vem har ordnat takstolarna?
En takstol ska inte har sprickor på det sättet. Sitter ju dessutom stödben vid sprickan som måste avslastas
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 087 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 087 inlägg
Ser jag i syne eller är takstolen skarvad vid spikförbandet? Antar att den inte är det, men det ser verkligen ut så
Det kanske är helt normalt med en skarv där också iofs. Så bli inte orolig för att jag skriver så, jag kan inget om takstolar.
Men det kanske underlättar ett byte då eftersom det blir en väldigt kort bit isf.
Det kanske är helt normalt med en skarv där också iofs. Så bli inte orolig för att jag skriver så, jag kan inget om takstolar.
Men det kanske underlättar ett byte då eftersom det blir en väldigt kort bit isf.
Det är alltid takstolarna om dom behöver skarvas så ingett fel där!S SueCia skrev:Ser jag i syne eller är takstolen skarvad vid spikförbandet? Antar att den inte är det, men det ser verkligen ut så
Om det ska vara synligt så är det bara o stötta upp tillfälligt och byta den skadade underramen och pressa dit nya spikplåtar..ranzor skrev:
Ingett annat skulle jag accepterat om det ska vara synligt..
ranzor skrev:
Detta villa byggfirman göra men fick nej av takstolstillverkaren att det inte var en godkänd lösning tyvärr.R Rejäl skrev:
Har fått svar från byggfirman och det är takstolstillverkaren som sagt att det är en okej lösning?bHANS skrev:Nej, Att bara sätta en bit ovanpå är ingen lösning. Möjligtvis att sätta på bådasidorna och fördela ut det långt med skruvförband och lim men jag skulle nog inte acceptera den lösningen.
Vem har ordnat takstolarna?
En takstol ska inte har sprickor på det sättet. Sitter ju dessutom stödben vid sprickan som måste avslastas