Jag har senaste veckan sett att SE2 flera ggr haft lägre pris än SE1.
Jag misstänker att det har med den nya flödesbaserade prissättningen att göra? Tidigare har jag aldrig sett lägre priser i SE2 jämfört med SE1.
Någon här som är insatt och har någon tes eller förklaring?
Jag misstänker att det har med den nya flödesbaserade prissättningen att göra? Tidigare har jag aldrig sett lägre priser i SE2 jämfört med SE1.
Någon här som är insatt och har någon tes eller förklaring?
Det är nog rimligt att det är så. Exporten till Finland från SE1 håller uppe priserna där jämfört med SE2
Jag har också noterat att SE3, som jag befinner mig i, har ärvt in de höga elpriserna på framförallt aftonen. Som det ser ut just nu så verkar ju elpriserna i SE3 stiga mer än prognosticerat, men det behövs naturligtvis längre mätperioder för att komma fram till detta.
Jag har också noterat att SE3, som jag befinner mig i, har ärvt in de höga elpriserna på framförallt aftonen. Som det ser ut just nu så verkar ju elpriserna i SE3 stiga mer än prognosticerat, men det behövs naturligtvis längre mätperioder för att komma fram till detta.
Onekligen väldigt svårt att förstå. Vad driver upp priset från 5,58 öre till dryga kronan över en helg? Ny batterifabrik i Småland över natten? Val i USA? 11000 nordkoreaner i Ryssland? Köldknäpp i Frankrike?
Prissättningen dag för dag är synnerligen komplicerat 🥴
Prissättningen dag för dag är synnerligen komplicerat 🥴
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder