581 läst · 11 svar
581 läst
11 svar
Spola avlopp, varför, när och pris
Jepp håller med dig helt och hållet.Demmpa skrev:
Köp egen högtryckstvätt och en mist 10m avloppslang/spolslang.
(5 m är för lite tyvärr)
Det kostar dessutom ungefär lika mycket som att anlita ett företag en gång
Personligen spolar jag mina avloppsrör 1 gång om året även om det är lite extremt
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 888 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 888 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 888 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 888 inlägg
Det är ju många 60-talshus som har fått problem med inträngande rötter, rör som har satt sig och gjutjärn som har rostat så mycket att det dels är väldigt trånga rör och dels riskerar att gå sönder när man spolar. De företag som spolar och inspekterar brukar använda kamera för att se rörens status.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 949 inlägg
Som några redan nämnt, köp en högtryckstvätt med rörrensningsslang.
Rekommenderar en Annovi Reverberi eller Lavor från indors.eu som brukar ha riktigt bra paketpriser på maskin, slang etc
Rekommenderar en Annovi Reverberi eller Lavor från indors.eu som brukar ha riktigt bra paketpriser på maskin, slang etc
Då skippar jag det för den här gången men ska fundera på att filma innan vi gör något med ytan där avloppet går alt filma om det blir stopp.
För övrigt så har jag tillgång till både tvätt och slang men varken en aning om hur jag gör, vilka varningstecken det finns eller någon lust att göra det.
VVS är svartkonst och något jag med glädje betalar för.
För övrigt så har jag tillgång till både tvätt och slang men varken en aning om hur jag gör, vilka varningstecken det finns eller någon lust att göra det.
VVS är svartkonst och något jag med glädje betalar för.
Liknande trådar
-
Varför lägger man markavloppsrör i grus?
Grund & Markarbeten -
Varför larmar Pumptek villa P06 avloppspump?
Vatten & Avlopp -
Varför överflöder vatten ut från tvättmaskinens slang/avlopp?
Tvättstuga -
Varför läcker toaletten och spolar dåligt ?
Vatten & Avlopp -
Varför bubblar det plötsligt i avloppen när toan spolas?
Vatten & Avlopp