Hej,
Jag har en Miele tvättmaskin och när jag gjorde rent filtret kom jag åt splinten till nödöppningen som jag förde uppåt och så hamnade den bakom.
Har någon annan gjort samma tabbe och vad gör jag nu? Maskinen går inte att öppna eller köra igång.

• Närbild av ett öppet filterfack på en Miele tvättmaskin, där splinten till nödöppningen har hamnat bakom en panel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Maria St skrev:
Hej,
Jag har en Miele tvättmaskin och när jag gjorde rent filtret kom jag åt splinten till nödöppningen som jag förde uppåt och så hamnade den bakom.
Har någon annan gjort samma tabbe och vad gör jag nu? Maskinen går inte att öppna eller köra igång.
det blir en helt ny maskin då!

eller
lossa bälgen och lys på insidan så kan du styra tillbaka den

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
returen returen skrev:
det blir en helt ny maskin då!

eller
lossa bälgen och lys på insidan så kan du styra tillbaka den
Hur låssar jag bälgen om jag inte kan öppna maskinen?

si
M Maria St skrev:
Hur låssar jag bälgen om jag inte kan öppna maskinen?
sitter en fjäder runt den på utsidan som måste bort

Var sitter den, det var väl den fjädern jag råkade peta in till höger i luckan där till vänster?

M Maria St skrev:
Var sitter den, det var väl den fjädern jag råkade peta in till höger i luckan där till vänster?

du petade in nödöppnaren
fjädern sitter runt bälgen

Jag tryckte in plastbiten till höger och använde dammsugaren för att suga ut gula splinten.
Nu är min nästa fråga hur drar jag den lilla upphängningen på plats igen?
Jag har böjt ner lite på plåten för att förenkla men tänger var inget bra verktyg. Vad skulle ni använda för att dra plasten i rätt upphängningsläge?
Tacksam för alla praktiska råd! 🙏😊

• Gul plastbit i ett trångt utrymme med en metallram och ett runt hål. En bit plåt är delvis böjd nedåt i ett försök att justera upphängningen.
    Skapa konto
M Maria St skrev:
Hej,
Jag fick tillbaka det i rätt läge men nu larmar maskinen att det kan läcka vatten!! Waterproof..Vad gör jag nu? Hur får jag ut vattnet?

• Display på tvättmaskin som visar felmeddelandet "Waterproof".
    Skapa konto
  • Närbild av en tvättmaskin med en varningsmeddelande på skärmen som säger "Waterproof Felkod" och knappar märkta "Senare start", "Temperatur" och "Varvtal".
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.