154 läst · 1 svar
154 läst
1 svar
Spiskåpa potentialfri signal
Jag behöver en potentialfri signal till ftx aggregatet. Signalen ska meddela ftx att spiskåpan är igång och då har ftx-aggregatet en inbyggd spiskåpe funktion som balanserar tillluft och frånluft medans spiskåpan är igång.
Jag försöker att förstå hur detta ska lösas.
Vår spiskåpa frank 392-16 har en extra kabel som går upp till kanalfläkten och kör den fläkten i 3 olika hastigheter och avstängd.
Står så här i spiskåpan.
"Utgående spänning från transformator 60, 80, 100, 130, 145 och 180 V. Vid leverans är 100 och 130 V inkopplad.
Utgående spänning för lägsta hastighet kan ändras till 80 V genom omprogrammering via strömbrytaren."
Den kabeln tror jag inte kan skicka till ftx.
Frågan är hur detta löses, vill förstå, behöver inte koppla något själv men vill bara förstå vad för alternativ som finns.
Jag antar att ett alternativ är en extern brytare vid spiskåpan som skickar signalen till ftx när vi ska köra spiskåpan. Men helst skulle jag vilja att detta sker samtidigt som man startar spiskåpan och stänger av den.
Swegon casa r5-h
Franke 392-16
Vår spiskåpa frank 392-16 har en extra kabel som går upp till kanalfläkten och kör den fläkten i 3 olika hastigheter och avstängd.
Står så här i spiskåpan.
"Utgående spänning från transformator 60, 80, 100, 130, 145 och 180 V. Vid leverans är 100 och 130 V inkopplad.
Utgående spänning för lägsta hastighet kan ändras till 80 V genom omprogrammering via strömbrytaren."
Frågan är hur detta löses, vill förstå, behöver inte koppla något själv men vill bara förstå vad för alternativ som finns.
Jag antar att ett alternativ är en extern brytare vid spiskåpan som skickar signalen till ftx när vi ska köra spiskåpan. Men helst skulle jag vilja att detta sker samtidigt som man startar spiskåpan och stänger av den.
Swegon casa r5-h
Franke 392-16
Produkter som diskuteras: "kanalfläkten"
Kanalfläktar
Med hjälp av en kanalfläkt kan du på ett smidigt sätt öka flödet av frånluft i våtrum och därigenom förbättra ditt inomhusklimat.
Läs mer
koppla ett potensialfritt ssd relä på denna sladd så är du hemmaB buhu skrev:Jag behöver en potentialfri signal till ftx aggregatet. Signalen ska meddela ftx att spiskåpan är igång och då har ftx-aggregatet en inbyggd spiskåpe funktion som balanserar tillluft och frånluft medans spiskåpan är igång.
Står så här i spiskåpan.
Swegon casa r5-h
Franke 392-16