1 342 läst · 8 svar
1k läst
8 svar
Spishäll igen?
Testa att trycka på knappen "Reply" nästa gång istället för "Start new topic", det underlättar.
/Kent
/Kent
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deletedSnickarboden skrev:
Hugoboy, du har förmodligen aldrig suttit i ett forum. När du startar en tråd så hamnar svaren på din frågeställning under ditt eget. Sen fortsätter du att skriva ytterligare funderingar om samma ämne i SAMMA tråd! Du trycker helt enkelt på knappen "SVARA"!
SVARA-knappen finns längst ner på sidan under den sista posten eller längst upp ovanför ditt första inlägg!
Sen om du vill prata om ett annat ämne så skapar du en ny tråd.
Det blir otrolig svårt att hänga med i ditt resonemang om du inte följer "reglerna"
SVARA-knappen finns längst ner på sidan under den sista posten eller längst upp ovanför ditt första inlägg!
Sen om du vill prata om ett annat ämne så skapar du en ny tråd.
Det blir otrolig svårt att hänga med i ditt resonemang om du inte följer "reglerna"
Genomskådad!
Men vi försöker igen. 220-240 V = 2 st gul/grön kabel sammanfogade (jord) 1 st blå+1 st vit sammanfogade (märkt N) 1 st brun+1 st svart sammanfogade (märkt L)
400 V 2N = 2 st gul/grön sammanfogade (jord) 1 st blå+1 st vit sammanfogade (märkt N) brun och svart uppdelade på två faser.
Men vi försöker igen. 220-240 V = 2 st gul/grön kabel sammanfogade (jord) 1 st blå+1 st vit sammanfogade (märkt N) 1 st brun+1 st svart sammanfogade (märkt L)
400 V 2N = 2 st gul/grön sammanfogade (jord) 1 st blå+1 st vit sammanfogade (märkt N) brun och svart uppdelade på två faser.
Men om det står hur den skall kopplas in så vad är frågan?
/Kent
/Kent
Nej, det lär inte bli så bra.
Vad skall man svara på vilket det bästa alternativet är? Äta ute kanske?
/Kent
Vad skall man svara på vilket det bästa alternativet är? Äta ute kanske?
/Kent
Jag en AEG som kräver 2 faser á 16A. Det ger, med min lekmanna beräkning, ca 7300 W.
ÄR det inte så att du ska dela på svart och brun och koppla dem på varsin 16 A fas, gemensam nolla (blå/vit) och gemensam jord?
Dock så är jag "hemmapulare" så lita inte på mitt antagande.
ÄR det inte så att du ska dela på svart och brun och koppla dem på varsin 16 A fas, gemensam nolla (blå/vit) och gemensam jord?
Dock så är jag "hemmapulare" så lita inte på mitt antagande.