210 läst · 3 svar
210 läst
3 svar
Spisens fasbeslastning vid pyrolys
Hej.
Är det rimligt att vår spis, en Smeg c92ipx, enbart belastar en fas vid pyrolys? Den är bryggad för och kopplad på 3-fas. Min lastbalanserare säger 24A på en fas men knappt 5 på de andra. Vi har bara säkrat för 20A
Tilläggas skall att spisen har krånglat sen dag ett och behöft byta kretskort flera ggr, bland annat i samband med just pyrolys.
Är det rimligt att vår spis, en Smeg c92ipx, enbart belastar en fas vid pyrolys? Den är bryggad för och kopplad på 3-fas. Min lastbalanserare säger 24A på en fas men knappt 5 på de andra. Vi har bara säkrat för 20A
Tilläggas skall att spisen har krånglat sen dag ett och behöft byta kretskort flera ggr, bland annat i samband med just pyrolys.
Märkeffekten på den spisen är 15,4 kW och då behövs det 3×25 A gruppsäkringar som klarar ge upp till 17 kW. Huvudsäkringarna vid elmätaren bör då vara 35 A eller mer. Lite oklart om spisen då det står ström 43 A(??)
Pyrolys görs bara i en ugn och en ugn använder alltid bara en fas. Även om spisen i sin helhet har tre faser. Jag har en kompis med en gigantisk smeg med 5 plattor och 3 ugnar. Hällen har tre faser och samma tre faser fördelas vardera till varje ugn.J joppz skrev:Hej.