Hej.
Är det rimligt att vår spis, en Smeg c92ipx, enbart belastar en fas vid pyrolys? Den är bryggad för och kopplad på 3-fas. Min lastbalanserare säger 24A på en fas men knappt 5 på de andra. Vi har bara säkrat för 20A

Tilläggas skall att spisen har krånglat sen dag ett och behöft byta kretskort flera ggr, bland annat i samband med just pyrolys.

Märkeffekten på den spisen är 15,4 kW och då behövs det 3×25 A gruppsäkringar som klarar ge upp till 17 kW. Huvudsäkringarna vid elmätaren bör då vara 35 A eller mer. Lite oklart om spisen då det står ström 43 A(??)

D
J joppz skrev:
Hej.
Är det rimligt att vår spis, en Smeg c92ipx, enbart belastar en fas vid pyrolys? Den är bryggad för och kopplad på 3-fas. Min lastbalanserare säger 24A på en fas men knappt 5 på de andra. Vi har bara säkrat för 20A

Tilläggas skall att spisen har krånglat sen dag ett och behöft byta kretskort flera ggr, bland annat i samband med just pyrolys.
Pyrolys görs bara i en ugn och en ugn använder alltid bara en fas. Även om spisen i sin helhet har tre faser. Jag har en kompis med en gigantisk smeg med 5 plattor och 3 ugnar. Hällen har tre faser och samma tre faser fördelas vardera till varje ugn.

Ja, då verkar ju allt stämma iaf.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.