Hej!
Ja, vad finns det för erfarenheter av detta? Står inför att köpa ny spis till nya huset.. och har en familj som varierar mellan 6 pers och 10 pers.. så lagar mycket mat. Spontant tänkte jag att spis med dubbelugn skulle vara smart (tittat på en från Electrolux), men nu funderar jag på om det blir två för små ugnar och bara tjorvigt att hålla reda på dem.. Någon med erfarenhet?
 
A
H husmor21 skrev:
Hej!
Ja, vad finns det för erfarenheter av detta? Står inför att köpa ny spis till nya huset.. och har en familj som varierar mellan 6 pers och 10 pers.. så lagar mycket mat. Spontant tänkte jag att spis med dubbelugn skulle vara smart (tittat på en från Electrolux), men nu funderar jag på om det blir två för små ugnar och bara tjorvigt att hålla reda på dem.. Någon med erfarenhet?
Vanligtvis är det en liten snabbugn och en normalstor varmluftsugn.
 
  • Gilla
husmor21
  • Laddar…
Storleken brukar som sagt inte vara ett problem. Det blir en stor och en liten. Ofta när det är två ugnar så finns inget förvaringsutrymme för plåtarna. Har du gott om andra förvaringsutrymmen blir ju inte det ett problem. Det är många gånger praktiskt med två ugnar. Men oftast går det bra ändå. I synnerhet om den enda ugnen är en varmluftsugn.
 
  • Gilla
husmor21
  • Laddar…
Hemmakatten
Har alltid haft två ugnar i normalstorlek, varav den ena är en kombi/mikrougn. Har så även nu fast vi är bara två, tidigare sju. Lagar mycket mat så det är guld värt med två ugnar.

Vet att TS frågade om en spis men går det att få till två ugnar i köket så gör det. Om inte, så skulle jag välja en spis med två ugnar, en stor och en liten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.