Hej!

Jag har tiotals SPILKA AS fönster som alla har samma problem. Jag vet inte vad den rätta benämningen är, men låt oss kalla det för styrskena/glidskena. Varje fönster har en plastdel på var sin sida som gör att beslaget sitter rätt i skenan. Denna plastdelen saknas i ett flertal fönster.

Vet någon vart man kan få tag på delen, vad den heter eller tips på hur jag ska gå till väga?

Fönsterbeslaget är från Norska SPILKA AS. På den äldre varianten står det även HUSMORSVINDUET. Bifogar några bilder.

• Närbild av ett SPILKA AS fönster med saknad plastdel i glidskenan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av ett öppet fönster med ett synligt SPILKA-fönsterbeslag och en saknad plastdel på styrskenan.
    Skapa konto
  • Närbild av ett SPILKA-fönsterbeslag med "MADE IN NORWAY SPELKAVIK" ingraverat, monterat vid träram.
    Skapa konto
  • Metallfönsterbeslag märkt "HUSMORSVINDUET H-FÖNSTRET" monterat på vitmålat träfönster.
    Skapa konto
Uppdatering: Hittade en norsk sida där man har kunnat köpa delen iallafall (inte i lager)

Ska försöka ta kontakt!

• Metallbeslag för toppsvängfönster och skruvar på vit bakgrund, från en norsk webbutikssida.
    Skapa konto
Känns ju nästan som ett jobb för en 3d-printer annars?

Tänkt i de tankarna också. Någon som har någon erfarenhet av att kopiera en del?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.