Undrar bara om det är stor skillnad på billiga och dyra dyckertpistoler??? T ex jula har en som just nu kostar 295kr Power Craft och en för 2295kr Senco. Sencon tar både spik och klammer men det är nog inte värt 2000 kr. Men Power Craften är ett halvt kilo lättare.
Vad är det mer som skiljer och som gör att Sencon är värd 2000 kr mer. Vilken skulle ni rekomendera ??? ???

Ja, det är stor skillnad.

Idag har jag använt bägge mina dyckertpistoler för att sätta upp takpanel, en DeWalt och en från Clasohlson.

DeWalten känns mycket bättre rent kvalitetsmässigt, inga "tomskott" som classe-pistolen fick emellanåt. Classe-pistolen hackade också upp stora hål i träet runt spiken oavsett vilket tryck man körde med i kompressorn.
DeWalten justerar man djupet med väldigt enkelt med ett finger på en knapp och det blir ingen åverkan alls på träet runt spiken
.
Rekylen är mindre på DeWalten och den är tystare.

Behöver jag nämna att pistolen från Classe åkte tillbaks till skuffen på bilen tämligen omgående? :D

Jag beställde min DeWalt från USA och den kostade runt 1050:- inklusive frakt och allt. www.toolsplus.com

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.