13 446 läst · 6 svar
13k läst
6 svar
spikpistol smörjning???
Jag köpte en spikpistol i slutet av förra veckan...en sån här...:
http://www.verktygsboden.se/?id=64510
Den är kanon. riktigt bra. men jag undrar lite, det var med en liten flaska med någon form av olja eller något åt det hållet och i beskrivningen stod det att man skulle droppa det i pistolen en gång var 1000:de spik.
Med risk för att skrattsalvorna haglar, men vart skall jag droppa i det då???? är det någon som kan bringa lite klarhet i detta...??
tack...
http://www.verktygsboden.se/?id=64510
Den är kanon. riktigt bra. men jag undrar lite, det var med en liten flaska med någon form av olja eller något åt det hållet och i beskrivningen stod det att man skulle droppa det i pistolen en gång var 1000:de spik.
Med risk för att skrattsalvorna haglar, men vart skall jag droppa i det då???? är det någon som kan bringa lite klarhet i detta...??
tack...
nu har jag ingen spikpistol, men på en vanlig mutterknackare smörjer man antingen med dimmsmörjare eller så droppar man då och då en droppe rakt ner i anslutningen till slangen. alltså kopplo loss slangen, vänd maskinen upp-och-ned o droppa i en droppe, o sen på med slangen igen o kör.
//Daniel
//Daniel
Ja, det låter ju vettigt. är det någon som säger emot??Daniel_N skrev:
FIck med olja till min spikpistol när jag köpte den, men nu råkar oljan ha tagit slut (inte p.g.a. antalet spik som är körda utan för flaskan legat ned och innehållet runnit ut ) Vad skall man använda för olja istället? Antar det måste vara något som inte förstår packningarna i pistolen.
// Snozzi
// Snozzi
Har starka misstankar att det där är vanlig paraffinolja, till ett något högre pris. Men eftersom man gör av med två droppar om dan, så kan det nästan kvitta vad den kostar.mattiasp skrev:
Liknande trådar
-
Ankarspikpistol 32GR
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Tips på spikpistol inför panelbyte
Fasad -
Metabo 5398 bänkborr smörjning
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Skadade lister, fula badrumströsklar och trösklar skjuta med spikpistol, bostadsrätt nyproduktion
Byggmaterial & Byggteknik -
Kompressor spikpistol
Verktyg, Maskiner & Fordon