365 läst · 12 svar
365 läst
12 svar
Speciell avloppsrensare, någon som känner igen?
Finns det någon motsvarighet till denna i Sverige, och vad tror vi, några uppenbara nackdelar med idén?
Det kanske är svårt att ta sig ut till stoppet i röret och så fort en del av stoppet lossnar faller trycket och effekten försvinner?
Tror det skulle kunna bli svårt med den här metoden att spola rent några meter ut.... Alltså du kan säkert få bort en del men inte som om du är där på plats med högtrycken... Fattar du vad jag menar?🙃
Tror det skulle kunna bli svårt med den här metoden att spola rent några meter ut.... Alltså du kan säkert få bort en del men inte som om du är där på plats med högtrycken... Fattar du vad jag menar?🙃
Jag har spolslangar, och om stoppet sitter nära blir det faktiskt lite blött ibland, just pga av att de sprutar vatten baklänges. Sitter stoppet långt ned och inte vill lossna fylls rören upp och vatten rinner ut ur det rör där man tryckt ned slang. Så jag tror att hela idén med att täppa till röret i angreppssvägen är en bra idé, så länge inte stoppet sitter så långt ned att vattnet som fylls upp i rören kan gå en annan väg upp, tex upp i duschen istället.4774 skrev:
Jag fattar, självklart är högtryck bättre på att göra rent rören på djupet, och denna lilla manick är nog inge vidare på att avlägsna tex stamstopp, vilket jag inte heller tror att den är till för. Tror bara att den kanske kan bli en bra kompis till vaskrensaren och göra ungefär samma eller lika bra jobb.Farstatjej90 skrev:Det kanske är svårt att ta sig ut till stoppet i röret och så fort en del av stoppet lossnar faller trycket och effekten försvinner?
Liknande trådar
-
Någon som kan hjälpa mig att identifiera denna mätare
Värme allmänt -
Någon som har byggt om en ladugård till boningshus? Bilder?
Planlösningar -
Har denna hörnregel någon speciell funktion?
Byggmaterial & Byggteknik -
Någon som känner igen denna speciella Milwaukee skruvdragare?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Någon speciell IP klass för eluttag för diskmaskin
El