Finns det någon apparatdosa med CC 46mm? Gärna modell dubbeldosa med CC 75 mm i höjdled. Kanske någon ring som går att montera för att förändra en vanlig apparatdosa?
Har köpt en anslutningspanel för hemmabio från USA och jag antar att det är USA:s mått det gäller.

Nån apparatdosa med CC46mm finns inte så du får göra nån special.
Det här kan ju även tjäna som en liten varning för att köpa Amerikanska grejer direkt från USA oftast passar dom inte och nästan alltid (när det gäller starkström)är dom inte godkända och har fel spänning.

Vet inte riktigt hur den specialen ska bli. I värsta fall får jag fästa den direkt i spånskivan, eller helt enkelt köpa en "double gang junction box" som den ska passa i.
Det gäller ju bara en panel för högtalarkablar, så inget med spänningar att göra.

En simpel en är att göra en 1mm plåt eller plexiskiva som passar i den svenska dosan. Sen skär man ut för det innanmäte man vill ha och borrar och gängar på lämplig plats. Naturligtvis gäller detta enbart för signaldosor och ej för något med mera kräm i

Man kan kanske ta nån typ av doslock och fästa panelen i, det finns ju många olika varianter av doslock att välja på. Om du lägger ut en bild på paelen kanske du kan få nått förslag

Kolla Danska dosor

spindel skrev:
Kolla Danska dosor
Nåt aning om vart jag kan kolla det

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.