Misshandlade batteriet till min Mosquito Magnet i vinter då jag glömde kvar det i maskinen och inte höll det laddat. Det har resulterat i att batteripacken nu håller laddning i ungefär en vecka istället för en hel säsong.

Eftersom jag helst inte köper något som går via den svenska generalagenten, och det verkar vara svårt att hitta batteripackar till Executive på eBay där säljaren kan tänka sig att skeppa till Sverige så undrar jag om det är idé att höra med Batterilagret för att få ett nytt batteripack.

Någon som vet om det är sanslöst dyrt, dvs ska jag fortsätta att leta efter batteripack i USA?

replacement-mosquito-magnet-battery-pack.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tillverka ett själv :)
Nu ser jag inte vad det är för batterier som packet är gjort av.
Men vet du någon som håller på med radiostyrt eller liknande så kan de säkert hjälpa dig.

Det är inte speciellt dyrt vad jag kommer ihåg från när vi köpte från dem. Då skickade vi ett specialbygge till dem som de öppnade och bytte cellerna i.

Tror de har ett fast pris/cell, ring dem och kolla.

Kontakten på bilden känner jag igen från tiden då jag hölls med r/c bilar. 4,8V är vad man får om man seriekopplar 4st 1,2V standardaccar.
Om det inte finns färdiga paket, så finns i alla fall alla nödvändiga komponenter på Kjell&company.
En inte allt för vild gissning är att ett motsvarande accpaket inte kostar särskilt mycket hos batterilagret.

Ska ta en sväng förbi Batterilagret imorgon och se vad de ska ha för det gela. Låter ju som att det inte behöver bli så dyrt. :)

Som reservdel kostar den 580 kr och jag vill som sagt inte gynna den svenska agenturen pga de vansinniga påslagen.

Kikade på Kjell. Fyra celler och kontakterna får jag för 270 spänn. Har visserligen inte kvar min gamla lödkolv men en enkel lödpenna och tenn ryms i budgeten. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.