Hej,

Nu har båda spännena gått sönder på min låda till Paslode'n. Tycker mig ha damsugit både Ebay och Amazon (och google för den delen) efter nya men kammar noll (inte rätt variant iaf.). Någon som vet vart jag hittar? Det är sådana som är inringade i grönt på bilden nedan (ej de överkryssade). Orginal eller kopia spelar ingen roll.

Måste vara billigare än att köpa en ny låda, tänker jag.

Tack på förhand
Tobias

Orange Paslode-fodral med trasiga svarta spännen inringade i grönt, felaktiga delar korsade i rött.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köp en förpackning kardborreband på Biltema.

Svart kardborreband rulle 3 m x 25 mm från Biltema, pris 59,90 kr. Perfekt för att skapa starka, enkla lås för byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ena typen klistras/popp-nitas på underdelen.
Dubbelvik motstående och popp-nita på locket.
Det blir många fungerande lås för den pengen!
Dag

Bra idé! Bättre än de alternativa lösningar jag hade i mitt huvud.

Jag har lite svårt att se från bilden, den högra överkryssade hittade jag, kanske även en variant på vänstra, men även denna: https://www.thingiverse.com/thing:4921649
Dock osäker om det är rätt?

Alternativet är väl annars att ta en annan låda och göra/flytta inredning? Lådorna finns i drivor på vissa loppisar (ibland med verktyg) men en förfrågan bland likasinnade bör också funka.

Z z_bumbi skrev:
Alternativet är väl annars att ta en annan låda och göra/flytta inredning? Lådorna finns i drivor på vissa loppisar (ibland med verktyg) men en förfrågan bland likasinnade bör också funka.
Det får väl bli så när jag kommer över en billig. Tillsvidare verkar kardborre bästa lösningen!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.