image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja med den bilden undrar man hur dom klarade att få dit tätskiktsmuffen och få det tätt när väggen sitter en cm ifrån. Lite tråkigt att städa då dom inte fått dit en kakelbit eller fyllt på med fog.
 
R
skön grogrund för smuts och äckligt i den gropen :thumbdown:
Men som sagt, 60mm från vägg ska de va egentligen läste jag på gvk.
 
Ja det är juninte så kul. Borde jag fixa det med fog själv? Det är ju inte så gött som ni säger, kommer att hamna mycket skit i det hålet ;)

Sen så funderade jag på hur tätt det är. Man vill ju inte att skitlukt tränger upp lixom.
 
Ahhhhh.........kissbassäng för vägglössen :wow:
 
R
R
när jag nu kollar igen så ser de ut som att toalettavloppet är nerstoppat i en slags tratt som fortsätter ner i avloppet...vilken specialare!
 
T
Roland112 skrev:
när jag nu kollar igen så ser de ut som att toalettavloppet är nerstoppat i en slags tratt som fortsätter ner i avloppet...vilken specialare!
Ingen specialare, bara en helt vanligt excentrisk klosettanslutning som gör att du kan flytta WC-stolen 30 mm åt valfritt håll:

http://www.dinvvsbutik.se/sv/artiklar/klosettansl-exc-30mm-fp-59890.html
 
R
tank77 skrev:
Ingen specialare, bara en helt vanligt excentrisk klosettanslutning som gör att du kan flytta WC-stolen 30 mm åt valfritt håll:

[länk]
grymt, ska komma ihåg de när vi byter toa på landet, den står tight mot vägg.
 
30mm brukar man väl rekomendera i värsta fall.. Annars är det 15mm som rekomenderas om jag inte minns fel?

Med vänlig hälsning, fremax
 
R
fremax skrev:
30mm brukar man väl rekomendera i värsta fall.. Annars är det 15mm som rekomenderas om jag inte minns fel?

Med vänlig hälsning, fremax
60mm står de på gvk hemsida för själva toalettavloppet men när man väl monterat toaletten är är de ju såklart mindre avstånd mellan porslinet och vägg.
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Borde jag inte få några våtrumsintyg nu när arbetet är klart? Konstigt att jag bara fick fakturan utan intygen? :p
 
R
kostar extra!
 
R
sen är de ju viktigt att du får avdrag för alla de saker som de inte utförda enligt offerten som du fick.
Sen kan du ju ta dit en besiktingsman som kanske påtalar fler brister som du kan få avdrag för.
 
intygen ska lämnas till slutkund utan kostnad betala inget innan du har fått dom
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.