Nu har firman varit på plats och installerat kommoden. Nu har jag ytterligare en fråga.
Killen valde att centrera kommoden i rummet, alltså mellan vägg och glasblocksvägg.
Så min nya fråga är, hur löser dom toalettstolen?
Kommer den att sitta så här tight som på bilden?
Den är inte monterad utan jag har själv lyft dit den för att se hur det ser ut. Den är centrerad ovanför avloppsröret vilket jag antar att den måste?
För om så är fallet så är kommoden helt åt helvete satt med tanke på att jag har en stor yta på vänstersidan av kommoden som är helt onödig.
Säg vad ni tycker samt tror, jag tycker att det är helt åt helvete om toastolen ska sitta så här.
Hur hade ni resonerat i min sits? Jag antar att tätskiktet är paj om dom flyttar kommoden?


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R
hehe ja mycket annat kan de inte göra. De verkar inte ha tänkt alls. Men du måste flytta kommoden åt vänster nu I efterhand. De får silikona igen hålen de borrat upp redan.

Vad är det för vattenutkast mellan kommod och dusch?

Är det 30x60cm plattor? Kan du visa hur de la plattorna I själva duschen? Hur blev övergången osv?
 
Redigerat:
Roland112 skrev:
hehe ja mycket annat kan de inte göra. De verkar inte ha tänkt alls. Men du måste flytta kommoden åt vänster nu I efterhand. De får silikona igen hålen de borrat upp redan.
Nej men helt seriöst tänker dom inte? Nu blir det grej på grej vilket gör att man tröttnar mer och mer.
Så här kommer alltså min toastol att vara? Har dom tänkt att man ska kunna luta sig mot kommoden för att avlasta sig när man skiter?
Nu är inte jag någon hantverkare, men toastolen måste väl stå här eftersom röret är där?

Verkar som att vissa kommer ut och gör saker utan att tänka sig för. Hade det varit deras badrum så kan dom ju aldrig ha tillåtit att det blev så här?
Och hur har dom tänkt att jag ska göra med ytan till vänster om kommoden?
 
  • Gilla
flimsy
  • Laddar…
Ja plattorna är 30x60 men de i duschen är 10x10 för fallets skull :) Jag har anlitat dom för att dom ska sätta upp kommoden, då borde dom ju kunna göra det rätt. Jag hade seriöst gjort ett bättre jobb men jag ville slippa tänka på att bryta tätskiktet och göra allt rätt varpå jag tänkte att de lika gärna kunde sätta upp kommoden. Sen kan man ju inte vara på plats och bevaka dom heller under dagarna.
Här kommer bild på duschen.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Här kan man ju inte sitta. Kommoden trycker ju på mig så jag blir tvungen att luta mig åt vänster.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R
ja angående toaletten ser de förjävligt ut men jag ser inte hur de ska lösa problemet om de inte lossar kommoden och flyttar den åt sidan.
Angående duschen så har de satt ett felaktigt galler på brunnen, gallret som sitter där nu är för när man har en tvättmaskin med rör som ska ledas ner i brunnen.
Kan du ta en närbild på övergången mellan de stora plattorna och de små plattorna i duschen, jag star inför det jobbet själv nämligen!
 
Ja det blir skitfult. Ringde byggherren och snackade med honom och han var irriterad på att killen hade gjort ett så t klumpigt misstag så dom får komma tillbaka, montera ner kommoden och kakla om 2 plattor för att sedan sätta upp kommoden igen.
Nu var det 20cm från avloppsrör till början på kommod och tydligen så ska det vara runt 45.
Det jobbiga med den här renoveringen är att man behöver springa och dubbelkolla allting och vakta. Det hade jag ju inte alls räknat med när jag hyrde in någon att göra det. Men sen är det totalentreprenad, känns som att dom inte riktigt har samma kvalité dom som kommer ut och kollen blir väl sämre kan jag anta.

Här kommer bilden :)


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
R
Vad har hänt med plattorna på väggen ovan, de ser vågiga ut?
 
Dom är mönstrade på det sättet :)
 
Hur gick det med bakfallet då? Gjorde dom något åt det, eller är det dolt med spackel?
 
Dom körde någon millimeter extra fix där vid och sa att det var okej. Men nu är det ju tokförsent att göra om det om man skulle riva upp all tätskikt.
Detta skulle bli vårat drömbadrum men jag börjar undra nu alltså.
 
messijah skrev:
Här kan man ju inte sitta. Kommoden trycker ju på mig så jag blir tvungen att luta mig åt vänster.

[bild]
Vafan, kan de inte stanna upp och tänka lite? Blir förbannad.... Du har betalt dyra pengar, jag lider med dig :/
 
Nej precis det är helt sjukt. Alltså man borde ju tänka
"Skulle jag vilja ha mitt badrum så här?" Innan man bara gör något. Men tydligen inte.
Nu är dom här och river igen för att kunna sätta upp nya kakel och sedan sätta upp kommoden längre bort. Det finns fler saker jag har att klaga på men vettefan om jag vågar ta upp allt för då kommer ni undra vafan det är jag anlitat :p
 
Pratade lite med en byggkille här angående att fallet var åt fel håll på ett ställe. Han sa att det har dom som spacklade försäkringar som täcker om det skulle visa sig att det blir en skada pga det.
 
R
messijah skrev:
Pratade lite med en byggkille här angående att fallet var åt fel håll på ett ställe. Han sa att det har dom som spacklade försäkringar som täcker om det skulle visa sig att det blir en skada pga det.
ja de låter seriöst "de blev lite halvdant när vi grejade men vafan, händer nått så ring vårt försäkringsbolag"....

ah ne men de ser ju bra ut i övrigt så bara de får flyttat komoden så blir de väl bra.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.