Godkväll
Som rubriken lyder så vill jag rådfråga er om vilket material ni hade använt er utav för att spackla upp väggarna för att få en mer boarea känsla med släta väggar.
Av det jag läst till mig så bör man välja en cementbaserad spackel som tex Ardex F5, dock verkar den ganska dyr ca 1 000/ säck om 25kg.
Efter jag spacklat väggarna så tänkte jag måla med silikatfärg.
Har ni några tips så tar jag gärna emot dem?
Bifogar lite bilder på källarväggarna, precis tagit bort alla lager tapet och redo för att spacklas.
Trevlig kväll
Som rubriken lyder så vill jag rådfråga er om vilket material ni hade använt er utav för att spackla upp väggarna för att få en mer boarea känsla med släta väggar.
Av det jag läst till mig så bör man välja en cementbaserad spackel som tex Ardex F5, dock verkar den ganska dyr ca 1 000/ säck om 25kg.
Bifogar lite bilder på källarväggarna, precis tagit bort alla lager tapet och redo för att spacklas.
Trevlig kväll
Du ska putsa så de kan andas. Använd absolut inte spackel.J Johan Andersson8134 skrev:Godkväll
Trevlig kväll
F5 kan iförsig andas men den blir väldigt hård att slips + den är väldigt dyr.
Använd en beprövad metod puts + silikat
Liknande trådar
-
Lägga golv oisolerad platta källare
Golv -
Klinker släpper på oisolerad platta, källare.
Badrum -
Spackla källare innertak ovanpå plastfärg
Färg, Måla & Tapetsera -
Platon + Laminat på Klinkersgolv i källare (oisolerad platta) Går det?
Byggmaterial & Byggteknik -
Uppreglat golv källare - gjuta nytt? Flytspackla?
Byggmaterial & Byggteknik