Har gjort en pool av skalblock. Från början var det meningen att jag skulle putsa insidan och sedan lägga i en liner men det blev så bra med skalblocken så jag skippar putsen. Däremot vill jag spackla i första hand skarvarna mellan blocken. Blocken verkar vara lite koniska , smalare i toppen och en del block är lite krokiga . Har slipat ner det som "sticker ut" men det blir ändå så det blir lite att fylla upp typ 0 till 1 mm , max 2 mm på något ställe och så är det lite mellanrum mellan blocken ibland.
Har tidigare spacklat med "färdigt cementspackel" som härdar snabbt men det har jag inget behov av.
Så jag provade i teknikrummet till poolen att spackla med vanlig cement och lite vatten . Funkar jättebra och är lättare att spackla med än färdigspacklet och dessutom mycket billigare.
Jag vet det där att man skall lägga på något som är mjukare än underlaget och förmodar att cement +vatten blir hårdare än betongen . Nu har det jag provspacklade varit på mer än en månad och ser inga problem med det men vad händer med tiden och om det fryser kan man ju undra.
Någon som har erfarenhet av detta ?