Tänkte gå över alla väggar i lägenheten med beckers rullspackel nu efter att jag patenteringsmålat alla tapetrester som är kvar,

Lite snål kanske man är, men klarar man sig verkligen på ett lager spackel eller är två absolut minimum? Damen i beckers kundtjänst hävdade att ett lager bör räcka om det inte är alltför ojämnt, vilket det inte är handlar det om tjocklek på spackelskitet eller mer hur flitig man är med spackelspaden? 😄

Någon som har provat?
 
  • Ett tomt rum med vita väggar och ljust trägolv. Otydlig, suddig bildkvalitet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Junken00 skrev:
Tänkte gå över alla väggar i lägenheten med beckers rullspackel nu efter att jag patenteringsmålat alla tapetrester som är kvar,

Lite snål kanske man är, men klarar man sig verkligen på ett lager spackel eller är två absolut minimum? Damen i beckers kundtjänst hävdade att ett lager bör räcka om det inte är alltför ojämnt, vilket det inte är handlar det om tjocklek på spackelskitet eller mer hur flitig man är med spackelspaden? 😄

Någon som har provat?
Sällan det blir bra med 1 lager på det underlaget, kör ett tunnare på första och sedan mellanslips lite lätt (glöm ej sopa av ytan innan andra lagret) och sedan lägg på ett tjockare. Använd breda spadar och låt spacklet sitta en stund på väggen innan du drar av typ 10min :)
Och jobba i sektioner om du inte är så snabb
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.