håller på att riva ner gammal mosaik i köket och mycket av väggen/betongen följer med. det ska på ett nytt kakel såklart men inte lika högt som det tidigare varit. tror ni att jag kan spackla igen hålen och sedan slipa eller måste jag använda gips?
mvh johanna
mvh johanna
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Stockholms län
· 822 inlägg
Finns s k renoveringsgips som är 6 mm tjockt. En lösning skulle vara att limma sådant på väggen ända upp till taket. Då slipper du spackla så mycket. Gips ger även en bra plan yta att kakla på.
Jag hade kört med husfix eller likande cementbaserad produkt, det passar bra mot befintlig vägg, och sen kaklar du över detta.
Fråga hos kakelhandlaren har dom säkert tips på produkter som är kompatibla.
Renoveringsgips är tunt och sladdrigt och du måste ändå ha cementbaserat lim för att få upp gipsskivan.
Renoveringsgips är tunt och sladdrigt och du måste ändå ha cementbaserat lim för att få upp gipsskivan.
Tack för tipset. Varit och införskaffat mig husfix nu, kom nämligen på att jag inte kan sätta gips då det bygger ut för mkt för det nya köket 😊corre skrev:Jag hade kört med husfix eller likande cementbaserad produkt, det passar bra mot befintlig vägg, och sen kaklar du över detta.