Jag har två barn som är 7 resp 4 år. De har ca 10 m2 var och det är lagom. Jag och maken har också 10m2, men då har vi kläderna i en klädkammare på ca 2 m2. Vi är bara i vårt sovrum på natten, så 10 m2 är lagom. Barnen är jättemycket på sina rum och med kompisar där. De behöver mer plats för lek. Dottern är duktigt intresserad av kläder så hela hennes rum är ibland en klädkammare, när hon är igång och byter. Vår son, som går i skolan, gör läxorna i köket, men så småningom kommer han säkert att göra dem på sitt rum, eftersom det är lugnare där.

Ni verkar ju inte intresserade av barn, så gör som ni vill.
Jag tror ändå att ni begränsar intresset hos framtida köpare om ni gör två så små rum, dvs färre kommer att lägga bud på huset och då blir priset mindre.

Mitt rum hemma hos mor och far var på cirka 20 kvm. Helt underbart när jag blev tonåring och ville låsa in mig.... Plats för spegel + hylla för hårborstar mm så att mor, far & bror kom in på toaletten på morgonen. Dessutom plats för en myshörna, bestående av tresits bäddsoffa, matta på golvet och ett vardagsrumsbord samt en tv. Därtill en bokhylla i vinkel på en vägg om 3 m, plus 1 m.

Sängen, sängbord + väl använt datorbord vid läxläsning avskärmat från resterande av rummet. Helt underbart, jag kan säga att vi var ofta hemma hos mig jag och mina polers.

:surprised: ::) Behöver jag ytterligare förtydliga vilken storlek jag vill ha på mina framtida barns tonårsrum. Däremot så hade jag betydligt mindre rum när jag var yngre... men jag minns inte mycket om vad jag tyckte om det

Har fem sovrum. Vår son har ett av de två minsta (8m2) och hans kommande lillebror får ett likadant. Det går att planera även små rum så att de fungerar bra. Mina är kvadratiska och har mycket stora fönster i fritt läge mot en stor äng vilkt ger en luftig känsla. Funderar på att dra upp en dörr emellan dem, så får de sova i ett och leka i det andra. Det lär ju fungera under ett antal år. Men är kanske inte så roligt när de blir tonåringar. Men då löser vi det då. Som någon påpekat så brukar de ju dra med sig sina leksaker ut i resten av huset och leka där istället.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.