Hej på er,
Har en fuktig krypgrund jag behöver åtgärda. Ventiler ska tätas och plast ska läggas på marken. Allt det där vanliga. Men nu står jag och velar mellan vilken lösning för avfuktning man ska köra på. Hittat en hel del forum där man resonerar om kondensavfuktare vs sorptionsavfuktare. Driftkostnaden gör att kondensavfuktare oftast vinner.
Nu har jag hittat en sorptionsavfuktare från Ozoneair som på pappret verkar helt toppen! Låg driftkostnad, AI-optimerad drift, luftrening osv. Låter för bra för att vara sant. Om man tänker bort priset då (ligger på 19k inkl installationsmaterial)
MEN! Hittar inga recensioner/omdömen om deras sorptionsavfuktare. Och man vill nog helst få höra folks åsikter innan man köper en sorptionsavfuktare som kostar en bra bit jämfört med andra avfuktare.
Därför vänder jag mig till er i detta forum! Finns det någon där ute som har erfarenhet av Ozoneairs Sorptionsavfuktare? Eller finns det möjligen någon som gått i liknande tankebanor som mig, men valt att köra med en annan sorptionsavfuktare eller till och med valt en kondensavfuktare?
Allt gott,
Sam