Hej alla.
Jag håller på med en loftsäng till grabben.
I loftsängen kommer det vara inbyggda hyllor på sidorna, vilka kommer belysas invändigt med LED-strips.
Sen under själva sängen kommer det vara en yta som till en början är tänkt som mys-/läs-hörna.
Då är frågan:
Vilken typ av belysning tror ni passar bäst?
Undersidan av sängen kommer troligtvis vara av 12 mm spånskiva. Kan dock bytas ut mot både 13 mm gips och 16 mm MDF istället, då det är vad jag har hemma.
Själva stommen är byggd av 45x170 (då jag till en början hade tänkt fästa sängens ena hörn i taket och dom andra i väggen, men jag tror inte taket håller så det får bli en stolpe ner i golvet istället)
Jag hade gärna satt in någon typ av spotlights eller liknande. Gärna dimbart då det som sagt ska gå att skapa lite mysbelysning. Sen får det gärna vara energisnålt eftersom 8-åringar har en tendens att tända lampan, för att sen gå och göra något helt annat en längre stund.
Jag hade gärna sett att det går att ha en strömbrytare på kabeln, eller på annat sätt kunna ha strömbrytaren i anslutning till sängen istället för på väggen vid dörren.
Jag är lite lost på detaljerna här, på vad man kan ha och vad som behövs, så jag tar tacksamt emot alla tips jag kan få.
Ös på!
Tack på förhand!