320 läst · 3 svar
320 läst
3 svar
Söker rekommendationer hantverkare eller företag
Hej allihopa,
Jag har nyligen köpt en fastigheti Solna som behöver flera reparationer och uppdateringar. Jag letar efter pålitliga hantverkare eller företag som kan utföra följande arbete och skulle verkligen uppskatta era rekommendationer eller referenser baserade på era egna erfarenheter:
Jag har nyligen köpt en fastigheti Solna som behöver flera reparationer och uppdateringar. Jag letar efter pålitliga hantverkare eller företag som kan utföra följande arbete och skulle verkligen uppskatta era rekommendationer eller referenser baserade på era egna erfarenheter:
- Målning:
- Målning av husets exteriör och interiör.
- Reparationer:
- Byte av skadade plankor på husets överdel under det utstickande taket.
- Mindre reparationer inomhus.
- Fönsterbyte:
- Byte av cirka 24 fönster och ramar till trelagers isolerglas för att förbättra energieffektiviteten.
- De nya fönstren måste matcha den nuvarande designen, eftersom huset har skyddsstatus enligt Solna kommun.
Går det att räkna hem ett fönsterbyte? Är de bra skick i övrigt?sliderr skrev:
Hej allihopa,
Om ni känner till pålitliga hantverkare eller företag med erfarenhet av liknande projekt, skulle jag vara väldigt tacksam för deras kontaktuppgifter. Referenser från liknande projekt vore också mycket värdefullt.
- Målning:
- Målning av husets exteriör och interiör.
- Reparationer:
- Byte av skadade plankor på husets överdel under det utstickande taket.
- Mindre reparationer inomhus.
- Fönsterbyte:
- Byte av cirka 24 fönster och ramar till trelagers isolerglas för att förbättra energieffektiviteten.
- De nya fönstren måste matcha den nuvarande designen, eftersom huset har skyddsstatus enligt Solna kommun.
Två seriösa företag är EnKortenLång och Lindö bygg. Kolla på Instagram på deras tidigare uppdrag. Bra på kommunikation, och prisvärda. Kanske inte billigast men man får valuta för pengarna. OBS, har inga ekonomiska intressen i bolagen.
Inte säker på pristet, fönstren är original från 1930-talet och består av dubbla glaslager (två separata fönster med ett avstånd på cirka 5 cm mellan dem). Träet är i okej skick, men jag tror att det kan vara smidigare att byta ut hela konstruktionen istället för att renovera.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Söker tips på hantverkare/byggfirmor i Västernorrland
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Söker: Oseriös hantverkare med låg arbetsmoral!
Miljö & Hälsa -
Söker snickare/hantverkare Hörnefors, Nordmaling med omnejd.
Söker hantverkare söder om Stockholm för fix av ytterdörrar
Söker duktiga hantverkare i Falun
Referenser Hantverkare & Entreprenörer