709 läst · 7 svar
709 läst
7 svar
Söker prisvärda värmeloggrar, gärna GSM. Har ni erfarenhet?
Templog har vi på jobbet. Vet inte vad de kostar men de är bra, enkla och stabila. Upp till 8 givare och 2 eller 3 tryckingångar.
Bara smälla upp, konfigurera dem på datorn(behöver ej göras på plats) och köra!
Laddar hem automatiskt och sparar i någon textfil man kan bränna om ganska lätt till csv.
skickat från mina gigantiska dumlur
Bara smälla upp, konfigurera dem på datorn(behöver ej göras på plats) och köra!
Laddar hem automatiskt och sparar i någon textfil man kan bränna om ganska lätt till csv.
Kollegan ringde mig via en dålig mobiluppkoppling. Han var lite nyfiken på en ny teknik som någon tillverkare erbjöd. Kunde inte höra vad han sa; inbiz eller något..
En mottagare.. som inte behövde ligga i centrum... Sen kommunicerade loggrarna via varandra som en kedjelänk för att samtliga skulle nå samlingspunkter. Detta skulle spara ström. Inte för att jag tror dessa drar så mycket ändå men.
Har ni någon erfarenhet av denna teknik?
----------
En mottagare.. som inte behövde ligga i centrum... Sen kommunicerade loggrarna via varandra som en kedjelänk för att samtliga skulle nå samlingspunkter. Detta skulle spara ström. Inte för att jag tror dessa drar så mycket ändå men.
Har ni någon erfarenhet av denna teknik?
----------
Jag försökte söka på Templog, men fann inget sådär uppenbart. Mer än något konsultföretag?Joens skrev:
http://comlink.se/produkter/GSM_TempLog.php
Där är den! De har en massa annat med.
Tror han jag pratade med hette Peder.
Om du vill veta mer så fråga gärna.
Går även att skicka vanliga sms till den för att kolla status...
Där är den! De har en massa annat med.
Tror han jag pratade med hette Peder.
Om du vill veta mer så fråga gärna.
Går även att skicka vanliga sms till den för att kolla status...
Tack för tipsen. Läser lite nu om comlink med trötta ögon. Nämns mycket om portar, nyfiken på om man kunde fått den att även mätt luftfuktighet men verkar inte så. Sen anar jag den behöver transformator, eller går den på batteri med? *ska fortsätta läsa*
Ingen som kändeigen tekniken att de olika loggrarna samarbetade för att nå en mottagarcentral via radiovågor? Personligen tycker jag det lät lite gammeldags och lite onöidgt riskfyllt. hehe
Ingen som kändeigen tekniken att de olika loggrarna samarbetade för att nå en mottagarcentral via radiovågor? Personligen tycker jag det lät lite gammeldags och lite onöidgt riskfyllt. hehe
Tja, den går ju på batteri om man vill det. Både lik och växel upp till 38v tror jag.
De ingångarna som finns borde man kunna köra något för att mäta fuktighet? Annars kan man ju fråga dem.
De ingångarna som finns borde man kunna köra något för att mäta fuktighet? Annars kan man ju fråga dem.