26 022 läst · 42 svar
26k läst
42 svar
Söker limknektar för en bra peng minst 1200mm långa
Köp Clas Ohlsons 1400mm alu-knektar. Billiga och definitivt tillräckligt bra för ett par limningar om året. Framöver kan du (som jag gjort) komplettera med ett par eller två av stålknektar när det skall limmas grova ämnen.
Redigerat:
Jag föredrar aluknektarna fram mina stålditon. Så väldigt mycket lättare att jobba med. Det är oerhört sällsynt att de inte räcker till, det ska vara till antalet i så fall, och då drar man en lång suck varje gång när man måste plocka fram de tunga asen till stålknektar.
Verktygstokig
· Halland
· 7 563 inlägg
Paul Seller mfl har gjort filmer där de fyller sina aluknektar med trä, jag har gjort likadant, funkar prima. De bli styva och lätta
Jag har en uppsättning gammal stålknektar som långa som satan. Blev tokig när jag höll på med lite grejer i sommras pga deras otymplighet. Klockan va sent slagen så biltema va det ända rätta köpte 10st de skulle nog kunna va 120 eller 100 nått sånt.
De har en grej som stör mig och det är inte vikten tycker de är riktigt smidiga.
Utan att sprinten till mothållet saknar midja så de rinner lätt ur hålet när man riggar upp.
Tror ett gäng bilventil hattar kan lösa problemet.
För de pengarna är det ett bra köp.
Jag kommer inte köpa dyrare förens ett gäng planoknektar ska införskaffas
De har en grej som stör mig och det är inte vikten tycker de är riktigt smidiga.
Utan att sprinten till mothållet saknar midja så de rinner lätt ur hålet när man riggar upp.
Tror ett gäng bilventil hattar kan lösa problemet.
För de pengarna är det ett bra köp.
Jag kommer inte köpa dyrare förens ett gäng planoknektar ska införskaffas
http://www.rutlands.co.uk/sp+woodwo...clamp-54-capacity-pack-of-6-dakota+dk135pack6
Liknar Biltemas det här va
Liknar Biltemas det här va
Jag tycker att de aluknektar jag har testat är för klena (ja, jag spänner generellt ganska hårt). Rekommenderar att ta en titt på begagnatmarknaden. Försök att få tag på knektar som den översta på bilden i detta inlägg: https://www.byggahus.se/forum/threa...-man-ha-limknektar.191742/page-2#post-1500774 de är snabbast att jobba med. Spännkraften bör nog inte jämföras med billiga knektar i alu eller med en vanlig m-gänga i skruven.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 892 inlägg
Ja den bilden är min.
Håller fullständigt med Daniel
Jag skulle bli fullständigt vansinnig på Biltema /rutlands med en SPRINT......
Ska man få det att funka bra behövs en limbänk också eller iaf något som håller knektarna vända uppåt medan man lägger i bitarna.
Protte
Håller fullständigt med Daniel
Jag skulle bli fullständigt vansinnig på Biltema /rutlands med en SPRINT......
Ska man få det att funka bra behövs en limbänk också eller iaf något som håller knektarna vända uppåt medan man lägger i bitarna.
Protte