Finns det några handfat där ytan som blandaren är placerad på lutar lite innåt?
Kan använda handfat som är mellan 43 och 47 cm djupa, bredden måste vara minst 50cm.

Barnen är inte så nogranna som jag skulle önska med at minimera vattenspill på träbänken.
Tänkte jag skulle renovera den oljade skivan och skrapa den bleka med oxalsyra för att få bort de gamla svarta fläckarna

• Handfat med lutande blandarplattform monterat på en oljad träbänk med vattenskador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske inte finns, då ingen svarar.
Frågade Gustavsberg om de hade nåt, men det hade de inte.

Konstigt att ingen lägger till en liten lutning inåt.

I stället för att leta nytt handfat skulle jag satsa på en ny bänkskiva. Du har ett material som i mitt tycke är olämpligt att ha i våta miljöer.

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Håller med ovanstående.
Vi har hela skivan i porslin, och tur är det för jag tycker tamejtusan alltid det kommer vatten överallt när man tvättar ansiktet. Måhända att jag inte kan använda ett handfat, men jag är åtminstone inte ett barn. :crysmile:

Övervägt att byta till en stenskivan? Eller komposit?

Nej det har jag inte övervägt.
Då kan jag hellre ta jobbet med att slipa ner den och sätta in den med ny olja ibland.
Den höll sig faktiskt väldigt fin i 10 år. Det är bara de sista åren när barnen har börjat tvätta händerna själva som det har blivit problem.

Har använt en olja vi fick av möbelsnickaren som jag tror är av ett härdande slag.
Ev så lackar jag den bara med flera lag med högkvalitets båtlack. Det funkar garanterat men jag gillar ytan som blir av en bra olja.

Köp en riktbar strålsamlare och rikta den inåt så det inte skvätter ut

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.