dom kommer och kaklar mitt badrum nästa vecka och plattsättare tyckte jag skulle ha övre delen omlott,men jag vet inte riktigt hur det skulle kunna se, ut är det ngn som vet bilder där kaklet är lagt omlott?.
Har letat på kakelsidor men bara hittat en bild, är det någon här som har så?
//Steelis
Har letat på kakelsidor men bara hittat en bild, är det någon här som har så?
//Steelis
Aha, halvförband. Detta är i mitt tycke en budgetsättning som man ofta ser i billiga standardbadrum, men då i regel på golv. Det är lättare att sätta så, i och med att fogpassningen inte blir särskilt känslig på den ena ledden. Jag har aldrig sett att man gör så på övre halvan på vägg, tror att det skulle se väldigt märkligt ut.
Håller inte med där. Halvförband med vanliga vita plattor är en klassisk variant som användes ofta efter förra sekelskiftet. Det kan vara riktigt snyggt tycker jag.
Ta dina plattor och lägg ut dem på golvet i de olika mönster som du kan tänka dig så kanske du lättare ser om halvförband är snyggare eller inte. Man kan ju ha det stående också (som om du roterar bilden ovan 90 grader).
Ta dina plattor och lägg ut dem på golvet i de olika mönster som du kan tänka dig så kanske du lättare ser om halvförband är snyggare eller inte. Man kan ju ha det stående också (som om du roterar bilden ovan 90 grader).
Här har du många bilder på olika sättningar. Bl a en vägg i halvförband, se bild "Fondvägg.15 apr 2007"
:: Frebo Kakel ::
:: Frebo Kakel ::
Liknande trådar
-
Söker referensbilder och era erfarenheter av Cedral som gavelpanel.
Fasad -
Söker bilder och lärdomar på era halv-renoverade kök?
Kök -
Eftersöker! Bilder o tips på snyggt vitt/ljust enstavig parkett /massivgolv
Golv -
Söker bilder på golvsockel från sent 30-tal
Golv -
Söker badrumsbilder från en gratis-tidning
Badrum