Har lite oväntat gått och fastnat för turkos glasmosaik till köket... Skulle gärna vilja ha massor med bilder innan jag bestämmer mig. Så ös på med bilder och länkar! :)

Tack på förhand!
/Danne

Tack så mycket! Vad tycker ni om turkost förresten?

Vi har valt att sätta glasmosaik i två badrum och i köket. Mörkt grå mosaik i ett badrum och vit mosaik i ett annat. I köket har vi valt att sätta en matt silver mosaik.

Den mosaik som kallas vit tycker jag ser mer turkos ut.

Nästa vecka när jag kommer till och kan ta bilder i huset (de skall foga på måndag) så kommer det troligen upp lite bilder på just detta på våran blogg http://familjenklinger.blogspot.com/ .

A
Fint hus! Ös på med bilder

Jag har också fastnat helt totalt för turkost. Fast jag vill nog ha det i badrummet. Känns så himla fräscht och så blir man glad av en så glad färg!

Själv ska jag ha turkost glaskakel i duschutrymmet i badrummet (ca 1x1m) det räcker tycker jag för det blir lätt lite för mycket av det goda om man använder sig av så starka färger. övriga badrummet kommer att gå i svart/vitt.

Tack för era åsikter! Drarmi, jag ser fram emot dina bilder!

Jag var ute i huset igår men så klat så hade jag glöt kameran när jag kom dit ... suck :)

men de hade fogat all plattsättning och jag tror att det blev super .... dvs. precis så som vi ville ha det ....

Jag skall ut på fredag igen och skall INTE glömma kameran då ....

drarmi, grymt schysst det verkar bli! Riktigt snyggt! Var det alltså vit glasmosaik som ni hade i badrummet på ovanvåningen? för jag tyckte den såg turkos ut! Snyggt var det i alla fall! Var köpte du den och vad heter den? är det 48x48 mm?!

Danne W skrev:
drarmi, grymt schysst det verkar bli! Riktigt snyggt! Var det alltså vit glasmosaik som ni hade i badrummet på ovanvåningen? för jag tyckte den såg turkos ut! Snyggt var det i alla fall! Var köpte du den och vad heter den? är det 48x48 mm?!
Tack, kul att du tyckte det var snyggt. Vi är väldigt nöjda med våra val och väntar nu bara på att utrymmena skall bli helt klara och städade. Just nu är all plattsättning dammig och smutsig efter arbetet.

Ja det är en vit matt mosaikplatta vi har satt i badrummet på ovanvåningen. Vit mosaik får alltid den turkosa färgen som jag har fattat det.

Jag har listat alla plattor vi använt oss av med storlekar mm. på bloggen. Hoppas det smakar :)

drarmi skrev:
Tack, kul att du tyckte det var snyggt. Vi är väldigt nöjda med våra val och väntar nu bara på att utrymmena skall bli helt klara och städade. Just nu är all plattsättning dammig och smutsig efter arbetet.

Ja det är en vit matt mosaikplatta vi har satt i badrummet på ovanvåningen. Vit mosaik får alltid den turkosa färgen som jag har fattat det.

Jag har listat alla plattor vi använt oss av med storlekar mm. på bloggen. Hoppas det smakar :)

Okej, kanon då vet jag! Ska iväg och kika på lite kakel imorn... Tack för tipsen!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.