...säger sig behöva ett möte med mig, (Jag bytte jobb nyligen och de har tydligen något avtal med arbetsgivaren.)
Kan jag förvänta mig något vettigt av det eller vill dom bara sälja på mig pensionsfonder och försäkringar och håva in provision?
Vilka pengar är det egentligen dom förvaltar? Måste jag ge dem någon slags fullmakt eller godkännande för att mina pensionspengar inte ska hamna i någon räntefond med minimal avkastning?

(Ja jag kan fråga allt det på det efterfrågade mötet, men jag har en väldigt skeptisk inställning till alla som kallar sig rådgivare.)

Det är väl framför allt ITP de vill tjäna pengar på. Jag fick en bra deal på bolån via dem vid ett motsvarande möte för ett antal år sedan, men efter ett år plockades den framförhandlade rabatten bort utan vidare information, så jag lackade ur och flyttade vidare till nästa bank.

Min uppfattning är som din, den här typen av företag tillför väldigt lite för de allra flesta. Och just Söderberg och partners har väl gjort en del tveksamma grejer de blivit påkomna med.

https://www.expressen.se/dinapengar/soderberg--partners-far-kritik-for-sin-reklam/

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.