Till skillnad från den som en gång installerat elen i vårt hus så stör jag mig på sådant här:
el.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Finns det något att montera utanpå väggen för att få det att se bättre ut? Det bör åtminstone se rakt ut, men helst ska dom ju komma i samma höjd också.

Kan man förresten byta dessa till vanliga uttag? Dom är avsedda för fast 3-fas installation av tvättmaskin och torktumlare, men numera är det väl vanlig stickpropp på alla sådana. (Jordfelsbrytare finns och dom sitter inte i närheten av dusch eller liknande.)

Sitter det en vanlig apparatdosa eller en sån där specialare med M4 skruv där bakom?

Är det en vanlig apparatdosa så går ringen där skruvarna sitter oftast att justera, och jag brukar försöka justera den så att den apparat man monterar hamnar i våg, men alla är vi olika :)

Bryt strömmen (om du är osäker) och öppna för att se efter!

tommib
och om det sitter en vanlig apparatdosa bakom går det utmärkt att byta till ett vanligt envägsuttag. Det är dock behörighetskrävande....

I mina ögon så såg det ut som en vanlig dosa när jag kollade på det tidigare. Jag får kolla igen om det finns något justerbart.

Brukar gå att knacka på ringen precis vid skruvhålen så att de två skruvhålen hamnar där man vill ha dem.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.