344 läst · 4 svar
344 läst
4 svar
Snygg kabelgenomföring köksbänk?
Jag håller på att planera nytt kök. Vi kommer ha ett separat 60 skåp där kaffebryggare, vattenkokare, brödrost och mjölkskummare kommer stå. Jag hade tänkt be elektrikern sätta uttagen i skåpet så man ser så lite som kablarna som möjligt. Men jag funderar på hur man bäst och snyggast kan få ner kablarna. Har letat lite men tycker många kabelgenomföringar ser plastiga och kontorsaktiga ut. Dessutom har alla dessa apparater jordad kontakt så det måste vara ett ganska stort hål.
Hur har ni gjort? Finns det några snygga lösningar där ute jag missat?
Hur har ni gjort? Finns det några snygga lösningar där ute jag missat?
Tror att hålen/genomföringarna kommer att bli mycket fulare än ev. uttag.
S Stuff skrev:
Jag tänker tvärtom, varje maskin har ju typ 1m sladd - det blir totalt 4m som ligger och skräpar och samlar damm. Har hellre den härvan under bänkskivan. Eluttag är ju inte heller supersnygga...H hempularen skrev:
Jag tänker mig en genomföring men som delvis täcks på något snyggt sätt, får fundera vidare.
Vad är det för bänkskiva? Massivt trä? Då kan man ju hålsåga ut ett snyggt hål, putsa kanterna, sätta en lyftknopp i centrum hålet på klossen man sågat ut och skruva dit någon som denna kloss. Är man lite finurlig borrar man först ett mindre hål som tangerar den stora cirkeln så har du där kablarna kan ligga sen.D Dublin skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden