Ja jag använde den i första lgh jag renoverade åt grabben.
Det funkar men inte mer tycker jag, lätt att få färg på släden som då målar taket, vilket inte är så bra och det blir inte någon skarp kant heller...

I lgh i Västerås som jag renoverade nyss använde jag gul tejp, då får man en skarp rand.
Måla taket först och då målar du samtidigt ner färg på väggen, tejpa sen och måla vägg.

Ser lite bilder i min tråd renovering av 1a i Västerås

• Gilla
Slägggan
  • Laddar…
Använd tejp, du kommer ångra dig annars :D

Bästa svaret

Sparboggie är ett mycket bra verktyg när man målar mot tak har använt den mycket när jag målat t.ex. i trapphus med långt skaft. Man skall lägga på färg på väggen först med den vanliga rullen innan man rullar den på väggen för att hålla den ren använd inget tråg man kan ställa in hur bred rand man vill ha lite dyr kanske men värd sitt pris

Bo arnold Bo arnold skrev:
Sparboggie är ett mycket bra verktyg när man målar mot tak har använt den mycket när jag målat t.ex. i trapphus med långt skaft. Man skall lägga på färg på väggen först med den vanliga rullen innan man rullar den på väggen för att hålla den ren använd inget tråg man kan ställa in hur bred rand man vill ha lite dyr kanske men värd sitt pris
Mycket bra förklarat! Tusen tack

nino nino skrev:
Använd tejp, du kommer ångra dig annars :D
HaHa! Ska nog ändå prova ;)

Väldigt jobbigt att tejpa om randen skall vara smal och man behöver måla tejpkanten med takfärgen om det ska bli bra

Bo arnold Bo arnold skrev:
Väldigt jobbigt att tejpa om randen skall vara smal och man behöver måla tejpkanten med takfärgen om det ska bli bra
Jag brukar göra tvärtom. Målar taket först och sedan väggen lite högre upp än snobbkanten är tänkt att vara. Tejpar sedan nedanför snobbkanten och målar med takfärg ovanför tejpen. Använder då pensel.

• Gilla
ssa och 1 till
  • Laddar…

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.