Hej!

Jag vet att hantverkare kostar, men jag tycker detta lät lite väl mycket eller är det inte konstiga priser alls?

Handlar om EN vägg som ska isoleras/gipsas, dessutom fönster på väggen så blir inte mycket kvar. Fick en muntlig offert på ca 5-6000tkr.

Nu fått Mail där det står följande:


Snickeri ang. isol, gips mm uppskattas till 10h. a 490 kr. /4 900kr.
Material: Isolering, bygg-plast, gips infästning mm. /4 800kr.

Summa snickeri: 9 700kr. +m. /12 125kr

Låter det rimligt eller väldigt mycket?

tacksam för svar!
 
Å hur lång är väggen???
 
ja storlek på väggen hade vart nyttigt här:p
 
Väggen är 3,45, höjd 2,30!

i priset kan eventuell fönsterbräda/foder vara inräknat.
 
wildeside
Hur hög är väggen?
Hur många och storlek på fönstren?
 
ja om de dessutom sitter ett fönster, så skulle ja säga att jobbet va så litet så de inte ville ha de men tog i med vinst och förlust.
 
A
3 eller 4 skivor gips + isolering på 10 timmar. Ja, det låter dyrt.
 
wildeside wildeside skrev:
Hur hög är väggen?
Hur många och storlek på fönstren?
2 stora fönster, 1,38 bred och 117 höga
 
Düsseldorff
Jättedyrt.
 
P Patzie skrev:
ja om de dessutom sitter ett fönster, så skulle ja säga att jobbet va så litet så de inte ville ha de men tog i med vinst och förlust.
ja lite det jag tänkte, är en firma i området och många andra firmor har slutat höra av sig antagligen för det är ett litet jobb. Är dessutom försäkringsärende.
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jättedyrt.
kändes så, muntligt på 5-6000kr är vad jag fick. Låter mer rimligt? Detta är förstås pris utan rotavdrag.
 
wildeside
Låter som sagt dyrt, inte många företag som vill göra ett så litet jobb.
Ofta jobbar man i lag om två man och kan man inte få ihop en hel dag för 2 man så undviker man det jobbet.
Hittar du en småskutt som jobbar själv så kan du nog få ett rimligare pris.
 
Fast, detta är alltså en fastprisoffeet? Då ligger där en riskmarginal på kanske 25%. Det är ett litet jobb.

Jag tror att han räknar med ca en dags arbete, lägg på 25% risk. Så blir det 10h. Själva jobbet att regla upp isolera osv kan säkert vara mindre än 4h. Men maskiner verktyg o material skall bäras in och ut. Städning, rester till tippen osv.

Däremot reagerar jag på materialkostnaden. Lite schablonmässigt borde det vara ca 200kr/kvm. Då gissar jag att vi pratar om tilläggsisolering på typ 90mm.
 
  • Gilla
Stensson11
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Fast, detta är alltså en fastprisoffeet? Då ligger där en riskmarginal på kanske 25%. Det är ett litet jobb.

Jag tror att han räknar med ca en dags arbete, lägg på 25% risk. Så blir det 10h. Själva jobbet att regla upp isolera osv kan säkert vara mindre än 4h. Men maskiner verktyg o material skall bäras in och ut. Städning, rester till tippen osv.

Däremot reagerar jag på materialkostnaden. Lite schablonmässigt borde det vara ca 200kr/kvm. Då gissar jag att vi pratar om tilläggsisolering på typ 90mm.
Jaha, ja sånt jag inte riktigt förstår. Känns som det jag fick muntligt i första taget, ca 6000kr inklusive material sen tillägg moms på material så kanske 6500kr låter mer rimligt?

låter som de försöker få ut mer. De har dessutom skickat en offert på 18.000kr för tapetsering av den väggen samt målning, samt taket i vardagsrummet på 30kvm. Inklusive spackling.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.