3 435 läst · 19 svar
3k läst
19 svar
Snickarbyxor till dam, tips på märke/butik?
Sida 1 av 2
Jag är en kvinna som letar efter bra snickarbyxor. Jag är 1,70 lång och väger ca 65 kilo. Jag har typiskt "kvinnlig" kroppsform med breda höfter/lår och smal midja. När jag varit i butik och provat snickarbyxor så har jag fått höra från personalen att de flesta kvinnor köper herrbyxor, men det fungerar inte alls för mig - de är för stora runt magen och samtidigt trånga över låren. Jag har testat dambyxor i butik också men de känns inte som att de är gjorda för kvinnor ändå på något vis. De brukar liksom lämna en glipa i ryggslutet så man inte alls har lust att böja sig ner för då visar man mer än vad man önskar, och det är dessutom väldigt obekvämt.
Friluftsbyxor med stretch är enklare att hitta, de är ofta högre i midjan och sitter bra. Men nu är jag alltså ute efter rejäla snickarbyxor med knäskydd och många fickor, flera utanpåliggande precis som på herrbyxor. Jag ska använda dem till diverse byggen och trädgårdsarbete.
Är det någon här som lyckats hitta det jag söker, och i så fall var?
Friluftsbyxor med stretch är enklare att hitta, de är ofta högre i midjan och sitter bra. Men nu är jag alltså ute efter rejäla snickarbyxor med knäskydd och många fickor, flera utanpåliggande precis som på herrbyxor. Jag ska använda dem till diverse byggen och trädgårdsarbete.
Är det någon här som lyckats hitta det jag söker, och i så fall var?
Produkter som diskuteras: "knäskydd"
Knäskydd
Knäskydd är essentiella för yrkesverksamma som arbetar på knäna för att undvika allvarliga knäskador över tid. Våra knäskydd ger effektiv stötdämpning och skydd för knäna och är designade för komfort och hållbarhet.
Läs mer
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 986 inlägg
Törs en säga att Jula faktiskt har arbetsbyxor som är helt OK? Finns i både dam- och herrstorlek.
Om en går upp till arbetsgivaren-betalar-prisklass gillar jag Tranemos byxor .
Om en går upp till arbetsgivaren-betalar-prisklass gillar jag Tranemos byxor .
Å, jag har letat snickarbyxor på sistone, insåg när jag förstörde ett par byxor häromveckan att det behövs! Jula har jag tittat på, de har mycket vanliga byxor men dåligt med hängselbyxor (åtminstone för dam) - jag tänker att hängselbyxor sitter uppe på ett annat sätt. Van vid klänning, inget som sitter åt..
Groll har vi köpt till dottern på men overall. Hon hade då inga synpunkter på passform och bekvämlighet.
Eftersom jag oftast har kläder i många år betyder priset inte så mycket.. Ska titta på tranemo!
Groll har vi köpt till dottern på men overall. Hon hade då inga synpunkter på passform och bekvämlighet.
Eftersom jag oftast har kläder i många år betyder priset inte så mycket.. Ska titta på tranemo!
Jag har från Jula och jag har ofta problemet "minsta klädstorleken är för stor", 52 kg och 160 cm. Men de jag har sitter faktiskt uppe, t.o.m utan bälte. Har faktiskt blivit stoppad av en grannkvinna en gång som frågade vart jag köpt mina snygga arbetsbyxor. Rödsvarta är de (och numer täckta i vit färg...)
Senast jag köpte i jobbet (kanske inte riktigt rätt sorts byxor) passade inte dambyxorna alls (fanns bara en modell i butiken vi hade avtal med), fick jättestor glipa i svanken och stor midja när de väl gick över rumpa och lår. Men jag hittade en herrmodell med stretch som funkade. Mitt råd är att ge herrbyxorna en chans trots kvinnliga former. Sen kan man fundera om det finns byxor för herrar också, har precis haft hantverkare hemma och det var inte lite skåra han visade. Kanske behövs lite bättre passform där också...
Det kanske är så att det enda "kvinnliga" med dambyxorna är att de ofta är i en annan färg ... Jag ska komma ihåg det du skriver.S Sackaros skrev:Senast jag köpte i jobbet (kanske inte riktigt rätt sorts byxor) passade inte dambyxorna alls (fanns bara en modell i butiken vi hade avtal med), fick jättestor glipa i svanken och stor midja när de väl gick över rumpa och lår. Men jag hittade en herrmodell med stretch som funkade. Mitt råd är att ge herrbyxorna en chans trots kvinnliga former. Sen kan man fundera om det finns byxor för herrar också, har precis haft hantverkare hemma och det var inte lite skåra han visade. Kanske behövs lite bättre passform där också...
Jag har också "kvinnlig" kropp och har ett par snickarbyxor i stretch med avtagbara fickor från L.Brador. Dom känns precis som ett par friluftsbyxor som alla har nuförtiden. Inte alls så där stela och tunga som klassiska snickarbyxor.
Snickarbyxor | Snickarbyxor med hängslen för dam & herr
https://www.arbetskladerna.se/snickarbyxor
Här köper jag och frugan hängsel byxor.
skapliga priser..
Annars googla snickarbyxa dam så kommer mängder med sidor upp..
Toni Lee Worker hantverksbyxa dam, 100% bomull, Svart
https://billiga-arbetsklader.se/ton...bG-205dFwBs9JFXeLXLGIwIQfYquvD2gaAq46EALw_wcB
https://www.arbetskladerna.se/snickarbyxor
Här köper jag och frugan hängsel byxor.
skapliga priser..
Annars googla snickarbyxa dam så kommer mängder med sidor upp..
Toni Lee Worker hantverksbyxa dam, 100% bomull, Svart
https://billiga-arbetsklader.se/ton...bG-205dFwBs9JFXeLXLGIwIQfYquvD2gaAq46EALw_wcB
Redigerat:
www.operose.se ska vara bra, har modeller som går upp ordentligt i ryggslutet och med stretchpartier. de är inte så billiga dock
Har provat blåkläder, björnkläder, l.brador och aldrig tyckt att någon varit särskilt bra.
Provade sen ett par från Snickers modell 6270 och jag har äntligen hittat ett par arbetsbyxor som sitter bra, är snygga, grym kvalitet och bra passform. Andra byxor jag provat har suttit som skit rent ut sagt (jag är normalbyggd/tränad) men inte Snickers 6270.
Dom här är till dam och skapligt lika 6270.
https://workerwear.se/produkt/snickers-6247-allroundwork-stretchbyxor-for-dam-med-holsterfickor/
Provade sen ett par från Snickers modell 6270 och jag har äntligen hittat ett par arbetsbyxor som sitter bra, är snygga, grym kvalitet och bra passform. Andra byxor jag provat har suttit som skit rent ut sagt (jag är normalbyggd/tränad) men inte Snickers 6270.
Dom här är till dam och skapligt lika 6270.
https://workerwear.se/produkt/snickers-6247-allroundwork-stretchbyxor-for-dam-med-holsterfickor/
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Kolla in www.ullaredlantman.se med ifall dom har något..
Riktigt bra priser har dom med mot för alla andra
Riktigt bra priser har dom med mot för alla andra