rörmokaren va hos mig och monterade en rebase fixtur till vägghängd toastol.
Golvet va inte helt rakt så fixturen blev inte helt i våg när den bultades fast i betong golvet.
Då blev inte heller gängbultarna helt i våg och avloppet hamnade inte helt centrum mellan bultarna.
Finns det justering i stolen så det kommer gå att montera?
 
  • Ojämna betonggolv med nyinstallerad fixtur för vägghängd toalett, gängbultar ej i våg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fixtur för vägghängd toalett obalanserad på betonggolv, avloppsrör och gängbultar ej i våg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Oj, det var länge sen jag såg en ingjuten fixture!
Ser väldans snett ut, är ju en självklarhet att fixturen monteras i både lod och i våg. Svårt att bedöma fr bild hur snett.
Klantigt och ett generalfel från röris!
Här verkar det mesta gått snett....och är snett! Finns exentrar till fästbultarna, men undrar om dom räcker till i ditt fall.
Om det är bra gjutet så kanske det går att borra i nya bultar?
Och om inte avloppet sitter centrerat så är det ett större problem, och är det för snett är det nog bara att bila bort och
börja om från början.
 
Vad betyder siffrorna till vänster? Är det justermån?
 
  • Teknisk ritning av en installation med måttangivelser och text om avstängningsventil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är jag ingen expert, men på de wc-skålar jag monterat har det inte funnits justermån i någon större utsträckning. Det måste vara rätt från början.
Hur gick det så här snett (pun intended)?
 
Ser ju nästan ut som han använt 180cc på den vänstra bulten och 230cc på den högra. Mät och kolla
 
mattetvilling mattetvilling skrev:
Ser ju nästan ut som han använt 180cc på den vänstra bulten och 230cc på den högra. Mät och kolla
Nej avstånden är rätt så det är rätt bultar. Det va fixturen som inte stod helt rakt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.