Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Jag har letat efter en blogg där jag kunde läsa om hela byggprocessen, men har blivit mycket besviken över att jag inte hittat någon som kan ge mig svar på allt jag undrat över.
Jag ska göra ett försök att blogga om hela processen från val av tomt/hus till färdigställande.
Jag kan ingenting om minireningsverk, bästa uppvärmingssystemet osv. men jag kan ge er andledningarna till vad vi äntligen bestämde oss för när det gäller alla val som man måste göra vid denna stora affär.

Sagan börjar med att vi under 3 års tid åkt fram och tillbaka till Per´s (min pojkvän,sambo...)föräldrar för att han ska kunna hålla på med sitt stora intresse- nämligen bilen. Vi började drömma om vårt egna hus med garage. Det skulle vara ett enplans hus med stor veranda, stort garage och Master bedroom.

Vi började leta efter ett äldre hus att renovera.Husen kostade 2milj++ och vi kände oss inte allt för sugna på att sova i halvfärdiga rum med byggdamm på våra kläder.
Vi började kolla på tomt, med konstiga avstyckningar och allt för närliggandes grannar så bestämde vi oss för att vänta ett tag till- då dök vår tilltänkta tomt upp!

Vi har inte börjat byggprocessen än. Den 18 juni är det möte om Villa Madelene & Per och vad som blir sagt då ska jag redovisa senare.:)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.