Hej

Bytte gångjärn för ett halvårsedan ca. Köpte Millers justerbara och dörren gick fint utan att ta i. Efter ett tag fick jag höja gångjärnet lite då dörren gick i tröskeln lite. Funkade fint men efter ett par dagar var det dags igen. Varför stannar inte dörren/gångjärnet kvar? Något jag missar vid justeringen eller är det rent av fel på gångjärnet? Sitter en skruv uppe och en nere på varje gångjärn och det är bara det nedre som justerar sig själv.
Dörren är en vanlig innerdörr från beijer, 3 år gammal. Är Millers skit, värt att lägga dubbla pengen på Assa? Någon som råkat ut för detta?

nikasp
Jag skulle testa Loctite om det är så att justerskruven skruvar ur sig.

Jag hade testat att justera med den undre justerskruven och sedan låst med den övre.

nikasp nikasp skrev:
Jag skulle testa Loctite om det är så att justerskruven skruvar ur sig.
Testat precis, hoppas det funkar. Tack för tips!

1 123abc skrev:
Jag hade testat att justera med den undre justerskruven och sedan låst med den övre.
Verkar inte funka tyvärr. Har justerat några gånger och det är bara det nedre gångjärnet som "sjunker" så dörren tar i tröskeln. Kan vara jag som gör något galet också, vi får se. Tack!

Meningen med att spänna justerskruvarna mot varandra är att låsa tappen så den sitter still, testa dra åt lite hårdare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.