Klämring är nog det minsta problemet - ser knappt nått tätskikt. Klämningen klämmer fast tätskikt mot brunnen förs allt sluta tätt, kortfattat. På dina bilder tycker jag min skymta yttersta kanten på brunnen, första bilden nedre högra hörnet utan att ha sett skymten av tätskikt alls..
Medlem
· Västerbottens län
· 17 887 inlägg
Det första du tog bort var väl klämringen, sedan tätskiktet och manschett.
Protte
Protte
Jag är ny här o helt novis, sorry. En byggfirma som har skickats ut av vårt försäkringsbolag har varit ute för att utreda vad vår befarade vattenskada i badrummet beror på. De har bilat upp kring golvbrunnen.De konstaterade att ytskiktet såg ok ut men nämde något om klämringen. Jag förstod inte riktigt vad de sa... men när jag tittar ser det ut som om det inte finns någon klämring alls. Vi använder givetvis inte badrummet sen vi upptäckte skadan.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 091 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 091 inlägg
Jag förstår inte riktigt ändå, spelar det dig någon roll ifall det finns klämring eller inte? Det är en uppriktig fråga, om dom börjat bila runt brunnen så lär väl redan jobbet vara igångsatt så att säga?lina2015 skrev:Jag är ny här o helt novis, sorry. En byggfirma som har skickats ut av vårt försäkringsbolag har varit ute för att utreda vad vår befarade vattenskada i badrummet beror på. De har bilat upp kring golvbrunnen.De konstaterade att ytskiktet såg ok ut men nämde något om klämringen. Jag förstod inte riktigt vad de sa... men när jag tittar ser det ut som om det inte finns någon klämring alls. Vi använder givetvis inte badrummet sen vi upptäckte skadan.
Det handlar om vad försäkringen kan täcka. Har klämring saknats hela tiden antar jag ju att försäkringsbolaget nekar oss direkt. Därav min fråga. Men som sagt jag är totalt okunnig när det handlar om sådana här saker, så jag kanske stället dumma frågor
Håller med - ser det ut så där just nu är det bara att riva ut allt och börja om så att säga. Hittade denna bild hur en klamring kan se ut tillsammans med ett tätskikt här på byggahus forat. Bara som referens.
https://www.byggahus.se/forum/attachment.php?attachmentid=7059&d=1173295145
I övrigt så behöver man ju knappast bila för att se om det fattas klämring. Den torde synas ganska tydligt om man bara lyfter på silen....
Hur gammalt är badrummet? Är ganska avgörande om man nu vill ha nått av försäkringsbolaget överhuvudtaget. Jag har ingen klämring i min dusch, ej har jag tätskikt. Vattenskada - må så vara, räknar inte att få en krona för mitt badrum vid en eventuellt större skada då hela rasket är drygt 40 år gammalt.
https://www.byggahus.se/forum/attachment.php?attachmentid=7059&d=1173295145
I övrigt så behöver man ju knappast bila för att se om det fattas klämring. Den torde synas ganska tydligt om man bara lyfter på silen....
Hur gammalt är badrummet? Är ganska avgörande om man nu vill ha nått av försäkringsbolaget överhuvudtaget. Jag har ingen klämring i min dusch, ej har jag tätskikt. Vattenskada - må så vara, räknar inte att få en krona för mitt badrum vid en eventuellt större skada då hela rasket är drygt 40 år gammalt.
Redigerat: