2 976 läst · 2 svar
3k läst
2 svar
Snabbtving till kap- & gersåg (GCM 8 SJL)
Hej, har en Bosch GCM 8 SJL kap- & gersåg som jag är mycket nöjd med. Den levereras med en slags skruvtving som tyvärr är väldigt omständig att använda, vilket gör att jag oftast inte orkar och därför låter bli.
Finns det någon slags snabbtving eller liknande anordning som man kan fästa i kapsågen? Oftast är jag bara ute efter att trycka till en bit lite lagom, skruvtving behövs egentligen inte.
Om det inte finns att köpa (jag har inte hittat på nätet), någon som vet om man kan bygga en egen? Eller kanske använda en jig + en vanlig snabbtving?
Finns det någon slags snabbtving eller liknande anordning som man kan fästa i kapsågen? Oftast är jag bara ute efter att trycka till en bit lite lagom, skruvtving behövs egentligen inte.
Om det inte finns att köpa (jag har inte hittat på nätet), någon som vet om man kan bygga en egen? Eller kanske använda en jig + en vanlig snabbtving?
Hur gjorde du? Funderar på samma sak.G goatcat skrev:Hej, har en Bosch GCM 8 SJL kap- & gersåg som jag är mycket nöjd med. Den levereras med en slags skruvtving som tyvärr är väldigt omständig att använda, vilket gör att jag oftast inte orkar och därför låter bli.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Klinga till kap-gersåg
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Sågklinga till Bosch kap- och gersåg
Kol till Bosch Kap-/Geringssåg modell GCM 8 S 3601 L16 000
Fråga angående kapell/äverdrag till kap-gersåg
Letar efter förlängingsbord till Dewalt 742 kap- o gersåg