Martin_B
Söker efter snabbkoppling med större innerdiameter för högre flöde, likt denna på bild fast större då (har vattenledning med 20mm innerdiameter som den skall kopplas på, och jag vill ej försämra flödet):

2428_1.jpg
Behöver naturligtvis både hona och hane. Har letat och letat och letat, nu vet jag inte längre vad för termer och ord jag skall söka på.
Finns vad jag är ute efter? Grövre snabbkopplingar för vatten? Tänkte montera de på grövre trädgårdsslangar 1 tum eller däromkring.

Water_management-hose_connectors.jpg

ullberg
"klokoppling" för typ brandslang kanske? har dock inte autostop om det är viktigt...

Martin_B
ullberg skrev:
"klokoppling" för typ brandslang kanske? har dock inte autostop om det är viktigt...
Tittat på det också, men de är så klumpiga och kan vara väldigt tröga och svåra och få ihop. Frugan och ungarna skall gärna kunna koppla på de själva också, så därför går de nog tyvärr bort.
De kopplingarna från Gardena som visas på bild här ovan, vad de nu heter, är ju helt perfekta förutom att de är för "trånga" och ger så dåligt med flöde i jämförelse med vad ca. 20mm innerdiameter kan göra.

Martin_B
Wow! Se där ja! Tackar så mycket corre! :)

• Gilla
corre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.