Jag söker efter snabbkoppling för dricksvatten. Likt sådan gardena som man använder utomhus fast för dricksvatten. Men helst i stål som är dricksvattengodkänd.
Min primära anledning är att en sådan anslutning eller "knutpunkt" på en ledning kan rotera. Och det är framförallt möjligheten till rotation jag är ute efter.
Det finns 1 variant slm ligger väldigt nära. Och det är k-rautas. Dock har den alldeles för stor diameter för slanganslutningen. Typ 16mm. Min slang är 10 mm innerdia.
Jag bifogar bild på krautas som är det jag eg äe ute efter. Vet ngn var jag kan hitta ngt sådant??
Mycket tacksam för hjälp!
Min primära anledning är att en sådan anslutning eller "knutpunkt" på en ledning kan rotera. Och det är framförallt möjligheten till rotation jag är ute efter.
Det finns 1 variant slm ligger väldigt nära. Och det är k-rautas. Dock har den alldeles för stor diameter för slanganslutningen. Typ 16mm. Min slang är 10 mm innerdia.
Jag bifogar bild på krautas som är det jag eg äe ute efter. Vet ngn var jag kan hitta ngt sådant??
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mycket tacksam för hjälp!
Ska jag vara ärlig så ser det inte ut som att det är så stor slangdiameter som krävs för de kopplingarna på bilderna. Men jag var förbi butiken och de kanske har ändrat produkten. Det är alldeles för stora.
Ser ut som Nito snabbkopplingar, dessa finns i olika varianter. Leta runt tills du hittar någon som har det du behöver.
Liknande trådar
-
Montera koppling för vattenslang på vattenrör?
Vatten & Avlopp -
Hur ansluta mellan kabelslang och markfäste för trädgårdsstolpe?
El -
Varför överflöder vatten ut från tvättmaskinens slang/avlopp?
Tvättstuga -
Trädgårdsslang med snabbkopplingar till hydroforpump?
Vatten & Avlopp -
Snabbkoppling med större innerdiameter för grövre trädgårdsslang?
Vatten & Avlopp