Hej!
Monterar ihop bänkskåpen till mitt epoqkök, men jag har en fundering på en sak som inte är självklart...

http://www.epoq.se/files/Epoq_Installation_Feb2013.pdf på sidan 19 är det med en metallbygel. Hur ska egentligen den monteras? ANvänder man skruvhålet i bygeln och det färdiga på skåpet så blir den att sticka upp kanske 1cm... Och passar skit!
Är det meningen att man med våld ska tvinga in bygelns "öron" i hålet för genomgående skruven,...?

Tacksam för all hjälp!

Edit. Skenan ska användas vid häll eller diskbänk står det. Skenan kpom med löst utan skruv.

Redigerat:
2015-03-07 19.36.05.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gjorde ett "försök" som sagt. Med stor vånda gick det mer eller mindre att tvinga ner den grova skruven i hålet i bygeln... Men den snurrar inte jämnt runt. Där ses även sticker upp kanske en cm ovanför kanten. Känns väldigt fel.

Förmodad lösning: Trä i "vingarna" med lätt våld i skruvhålen... Låt det sedan sitta löst eller skruva fast med små skruvar rakt in i skivan. Dåligt förklarat men ordnade sig efter en liten paus :)

Hej, Är på samma steg nu och Elgiganten/Epoq kunde inte svara på vad den är till för och hur den ska monteras. Återupplivar denna tråd lite. Löste det sig tillslut med din lösning? Hur blir det med bänkskivan om metallbygeln står ut på åvansidan?

Kollat på en del kök både på eligatens utställning och IKEA och ingen som har den metalldelen...

HankT skrev:
Hej, Är på samma steg nu och Elgiganten/Epoq kunde inte svara på vad den är till för och hur den ska monteras. Återupplivar denna tråd lite. Löste det sig tillslut med din lösning? Hur blir det med bänkskivan om metallbygeln står ut på åvansidan?

Kollat på en del kök både på eligatens utställning och IKEA och ingen som har den metalldelen...
Det är till för att skapa en ventilationsspringa vid sopskåp / häll. Ska försöka fota strax.

20151230_203613.jpg
Skapa konto

Bilden är tagen under min häll. Det blir knappt varmt där för de som är orolig =)

Där ser man hur metallribban ska sitta iaf.

Det blir en liten ventilationsspringa med lådan stängd.

niklaspersson skrev:
[bild]
Bilden är tagen under min häll. Det blir knappt varmt där för de som är orolig =)

Där ser man hur metallribban ska sitta iaf.

Det blir en liten ventilationsspringa med lådan stängd.
Hej,

Perfekt, tack så mycket för svaret, du svarade på något 2 Epoq anställda inte kunde svara på. :)
Gott nytt år!

Regel nr1. Fråga aldrig säljare. :) dom borde ha frågat sina montörer egentligen.

Kul att det löste sig!

Gammal tråd men hamnade själv här och efter samtal med deras support så skall den monteras såhär:
(dvs man bytar ut den medföljande frontlisten mot denna i metall)

• Metallfrontlist monterad på vit byrå för byte av standardlist enligt supportinstruktioner.
    Skapa konto
  • Gilla
jonas.n
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.