Jag kan inleda med att jag är en riktig nybörjare på VVS-biten så det här är säkert en riktigt korkad fråga men jag är ändå tacksam för hjälp.

Jag är i stånd att beställa mina golvvärmeprylar men jag blir inte riktigt klok på vad jag ska använda för delar för att koppla in govvärmefördelarna på PEX-röret. Jag ska använda två stycken golvvärmefördelare ovanför varandra så jag behöver sätta en T-koppling på matningsröret för att kunna koppla in bägge fördelarna. Jag har dock ingen riktig aning om hur jag ska göra för att få kopplingen så snygg och bra som möjligt.

Matningsröret är ett PEX-rör på 32x2,9 och min spontana tanke var att använda denna Vatette-plast och detta T-rör tillsammans. Enligt Vatettes dokumentation så har plast-kopplingen dy 35 vilket är samma som T-kopplingen. Kommer det gå att koppla ihop dem med varandra eller är det andra prylar som behövs?

Krilleman
Har du inte två rör till matningen av golvvärmen? (jag tolkar det som du bara har ett) :x

Och vilken tillverkare av golvvärmen har du köpt?

Och prylarna du länkat till passar utmärkt tillsammans på ditt 32x2,9mm rör!

Redigerat:
Det är LK:s prylar som jag använder.

Du förstår rätt i att jag bara har ett rör som försörjer två fördelare. Sen har jag naturligtvis ett tillopp och en retur men det hoppas jag framgår ändå. De enskilda fördelarna kommer också få en reduceringsventil för att se till att det blir samma flöde över fördelarna.

Låter det som ett vettigt sätt att koppla för att dela ut matningen (och returen) till fördelarna eller skulle du rekommendera en annan lösning?

Krilleman
Ska funka fint!

Janus82 skrev:
Låter det som ett vettigt sätt att koppla för att dela ut matningen (och returen) till fördelarna eller skulle du rekommendera en annan lösning?
Koppla in kaffeautomaten på samma ledning när du ändå är i farten ;)
Kunde inte låta bli att skämta när det blev oklart angående matning och retur.

Tack för alla svaren så långt.