Jag har tröttat på alla smarta pluggar som håller i 1-2 år. Nu vill jag byta ut uttagen. Någon som kan tipsa på bra vägguttag som man kan styra med google etc?

Davidbagare
Plejd?

Funkar med Google Home

Davidbagare Davidbagare skrev:
Plejd?

Funkar med Google Home
Men säljer dom vanliga uttag eller menar du att man stoppar in en plejd innanför?

Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Jag har tröttat på alla smarta pluggar som håller i 1-2 år. Nu vill jag byta ut uttagen. Någon som kan tipsa på bra vägguttag som man kan styra med google etc?
Om enda anledningen till att du vill byta till uttagär för att pluggarna går sönder så bör du nog fundera på "varför" de går sönder för dig.

Tekniken i ett smart uttag skiljer sig inte nämnvärt från tekniken i en smart plugg och det är väsentligt dyrare att byta ut ett trasigt uttag än en trasig plugg.

Davidbagare
Men säljer dom vanliga uttag eller menar du att man stoppar in en plejd innanför?
Innanför befintligt uttag om det finns plats. Alternativt i en dosa utanför uttaget.

• Gilla
Ludde Jakobsson
  • Laddar…
Walle85
Vilka märken på pluggar kör du? Jag har haft mina väldigt många år utan ett enda problem. Mina äldsta är från Nedis och kopplas upp via Wifi.

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Vad har du för smarta uttag idag som inte håller? Jag har ett Schneider Exxact Wiser Zigbee som verkar fungera finfint.

Men jag kör den endast för att mäta ström. Om du låter reläet jobba mycket och slår av och på flera gånger i timmen lär många smarta uttag ge upp ganska fort...

• Gilla
Ludde Jakobsson och 1 till
  • Laddar…
Jag har kör med ikea Trådfri pluggar o ljuskällor i många år och det fungerar bra.. Har även deras gateway så kan kommunicera med Apple o Google..

• Gilla
Ludde Jakobsson
  • Laddar…
Walle85 Walle85 skrev:
Vilka märken på pluggar kör du? Jag har haft mina väldigt många år utan ett enda problem. Mina äldsta är från Nedis och kopplas upp via Wifi.
Har kört på Nedis och Cleverio. Har nu 3 pluggar som av olika anledningar inte funkar. Nedis sluter helt plötsligt att ta emot medan Cleverio har gått sönder helt.

Har kört på Nedis och Cleverio. Har nu 3 pluggar som av olika anledningar inte funkar. Nedis sluter helt plötsligt att ta emot medan Cleverio har gått sönder helt.
Båda de två är väl Tuya WiFi-pluggar med olika märke? Så i princip är det samma sak du köpt (och kommer vara det om du köper WiFi-pluggar förutom Shelly)

Christoffer.sz
Testa Plejd SPR-01.

• Gilla
Ludde Jakobsson
  • Laddar…
Davidbagare
Eller lägg till ett par hundra och testa Plejd CTR-01 istället, så slipper du en plugg som bygger massor i uttaget.

• Gilla
Christoffer.sz
  • Laddar…
Walle85
Då är Shelly Plus 1PM mini billigare samt lite mindre skulle jag tro. Dock begränsad till 8A.

Walle85
S sjoelund skrev:
Enklast är väl att montera ett helt uttag?

[länk]

Med 1 styrbart och 1 uttag alltid på.
Förutsätter väll att man har en Wiser Gateway, eller finns det möjlighet att styra utan en sådan?
Oavsett en ganska dyr lösning om man bara ska ha något enstaka.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.