687 läst · 16 svar
687 läst
16 svar
Smarta eluttag?
Sida 1 av 2
Medlem
· Västernorrland
· 2 056 inlägg
Om enda anledningen till att du vill byta till uttagär för att pluggarna går sönder så bör du nog fundera på "varför" de går sönder för dig.Ludde Jakobsson skrev:
Tekniken i ett smart uttag skiljer sig inte nämnvärt från tekniken i en smart plugg och det är väsentligt dyrare att byta ut ett trasigt uttag än en trasig plugg.
Vad har du för smarta uttag idag som inte håller? Jag har ett Schneider Exxact Wiser Zigbee som verkar fungera finfint.
Men jag kör den endast för att mäta ström. Om du låter reläet jobba mycket och slår av och på flera gånger i timmen lär många smarta uttag ge upp ganska fort...
Men jag kör den endast för att mäta ström. Om du låter reläet jobba mycket och slår av och på flera gånger i timmen lär många smarta uttag ge upp ganska fort...
Har kört på Nedis och Cleverio. Har nu 3 pluggar som av olika anledningar inte funkar. Nedis sluter helt plötsligt att ta emot medan Cleverio har gått sönder helt.Walle85 skrev:
Båda de två är väl Tuya WiFi-pluggar med olika märke? Så i princip är det samma sak du köpt (och kommer vara det om du köper WiFi-pluggar förutom Shelly)Ludde Jakobsson skrev:
Då är Shelly Plus 1PM mini billigare samt lite mindre skulle jag tro. Dock begränsad till 8A.