Hej!
Någon som har tips på någon smal elradiator med inbyggd fläkt?

Max höjd 250 mm. Max längd 900 mm.
 
morsan skrev:
Leta här [länk] och här [länk] ;)
Nej, det jag tyvärr ingen träff på det jag söker.
Max 250 mm hög, max 900 mm lång. Och sedan får den väl inte vara mer än max 150 mm bred som mest.
 
Det är svårt att hitta någon med den höjden, normalt ligger de över 40 cm.
Prova att söka på konvektor som är dess riktiga namn, jag hittar några stycken på Jula. Eftersom den är eldriven så kanske du kan hitta en alternativ placering?
Har du vattenburet system så ska du definitivt satsa på att byta ett befintligt element.
Jag har bytt ut två element emot konvektorer hemma, och det är mycket effekt i dem, upp emot 5 kW.
 
haddirajan skrev:
Det är svårt att hitta någon med den höjden, normalt ligger de över 40 cm.
Prova att söka på konvektor som är dess riktiga namn, jag hittar några stycken på Jula. Eftersom den är eldriven så kanske du kan hitta en alternativ placering?
Har du vattenburet system så ska du definitivt satsa på att byta ett befintligt element.
Jag har bytt ut två element emot konvektorer hemma, och det är mycket effekt i dem, upp emot 5 kW.
Ja, jag har också övervägt tanken att byta ut elementet mot ett större. Helst då någon modernare variant med fläkt i. Tyvärr så har vi ett gammalt enrörs-system, så utbudet av radiatorer är mycket dåligt.
 
Så här ser det ut i vår hall efter att vi hängde in konvektorn. Men denna modell är lite överkurs, för den matar både värme från värmepumpen och kyla från borrhålet.
Termostatstyrd, en smart lösning tycker jag. Det gamla elementet hängde vi in i f.d. pannrummet.

PICT0180.JPG
 
TN skrev:
Fläkt att sätta under radiatorn
[länk]

:)
[smiley=dankk2.gif] TN, den var det jag såg ;)
 
TN skrev:
Fläkt att sätta under radiatorn
[länk]

:)
Ja, den kanske skulle kunna vara något att testa..
Men skall den verkligen sitta under radiatorn? Då kommer den ju närmast att ligga på golvet..?
 
GoForIt skrev:
[quote author=TN link=1130401741/0#7 date=1131005018]Fläkt att sätta under radiatorn
[länk]

:)
Ja, den kanske skulle kunna vara något att testa..
Men skall den verkligen sitta under radiatorn? Då kommer den ju närmast att ligga på golvet..? [/quote]
Ja, om du skrollar ner på sidan hittar du allt tekniskt ;) Den verkar ligga på golvet och kopplas i en jordad kontakt. Enl prislistan kostar den 1150:- inkl moms :-X
 
morsan skrev:
[quote author=GoForIt link=1130401741/0#9 date=1131012342][quote author=TN link=1130401741/0#7 date=1131005018]Fläkt att sätta under radiatorn
[länk]

:)
Ja, den kanske skulle kunna vara något att testa..
Men skall den verkligen sitta under radiatorn? Då kommer den ju närmast att ligga på golvet..? [/quote]
Ja, om du skrollar ner på sidan hittar du allt tekniskt ;)  Den verkar ligga på golvet och kopplas i en jordad kontakt. Enl prislistan kostar den 1150:- inkl moms  :-X
[/quote]
Jag misstänkte att priset var i den nivån ja.. :surprised:
Det är den definitivt inte värd.
 
Instämmer! Kan du inte testa med en vanlig liten värmefläkt för 179:- på Biltema och se om kondensen försvinner?

Frico har en annan konvektor/frostvakt Minielementet FML http://www.frico.se/swe/ sök på konvektorer. Men den hittar jag inget pris på :-/
 
Jodå, testning pågår!
Det kan du vara helt lugn för.. :cool:
Sedan vill jag ha en lösning som ser hyfsad ut estetiskt och praktiskt också.
Jag återkommer med resultat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.