Se detta som en partsinlaga. När det gäller energiåtgång (tex kwh/m2) och andra löpande miljöpåverkande saker kommer flerbostadshus oftast i täten att vara miljövänligast! Egnahems mark tenderar att bli utspridd och i utkanten av stan och långa avstånd till skolor och affärer etc.vilket ger mycket bilåkande. (Sällan det lönar sig med busslinjer till dessa områden tyvärr.) Som useless säger så kan man bygga flerbostadshus i bättre material om man vill. Och när det gäller biologisk mångfald så är en modern småhustomt idag ungefär lika steril som en parkeringsyta.

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Tyvärr orkar jag knappt kolla på alla detaljer och är inte alls med på om deras val är bra eller inte.

Men man kan bara gilla helikopterplattan, det är lite punkare över det. Själv drömme rjag om att bygga ett hus (behöver inte vara stort) med två underjordiska flykttunnlar med utgångar 75 meter från huset. Bara för att.

För övrigt gillar jag sådana här "betonghus",

• Haha
Lärospånet
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
För övrigt gillar jag sådana här "betonghus",
Artikeln handlar om trähus...

Skitdatorer och mobilelände spetsat med it-skräp. Mitt svar skulle vara om Grand designs. Fattar inte ens hur det hamnade här.
Admin kan kasta.

• Haha
Lärospånet och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.