Vi slet precis ut ett hörnbubbelbadkar från vårat badrum. Har gjort rent fogarna och när jag spolar rent golvet med vatten så hörde jag hur det droppade någonstans. Efter noggrannare undersökning hittade jag små hål i fogen som varit under bjässen till badkar. Dessa kommer det upp luft från så det bubblar när hålen blir blötlagda.
Är detta något man kan lösa själv genom att lägga ny fog eller ska man oroa sig mer?
Vi flyttade in för 3 år sen, badrummet är gammalt (minst 15 år). Under besiktningen så kunde vi inte kolla under badkaret då det va för stort och inte gick att lyfta på, så detta upptäcktes nu när vi rivit ut badkaret.
Är detta något man kan lösa själv genom att lägga ny fog eller ska man oroa sig mer?
Vi flyttade in för 3 år sen, badrummet är gammalt (minst 15 år). Under besiktningen så kunde vi inte kolla under badkaret då det va för stort och inte gick att lyfta på, så detta upptäcktes nu när vi rivit ut badkaret.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 942 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 942 inlägg
Lite det jag också tänker. Har läst lite om att hålen varit luftbubblor från när det fogats och att dessa kan fogas igen bara. Men just att det kommer upp luft från hålen när det blir blött över fogarna tycker jag är märkligt.K Kardan79 skrev: